Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Schimb de ulei la cutia automata
Post Reply  Down to end
Page 3 of 3 <123
Print this entire topic · 
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 70

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Uleiul era a fost rosu de nou,dar era putin innegrit,nu era prea subtiat si la deget se simtea diferenta fata de cel nou. Dupa schimbul de ulei,am pus cam 3,5 litrii,la o plimbare scurta nu a mai facut deloc.ieri pana la Rasnov si inapoi la Tg Mures a inceput sa faca dar mai usor. Am pus ESSO JWS 3309.
Si de ce nu vede diagnoza defecte?

Post #306073 5th Sep 2016 3:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4029

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Da, inseamna ca update-ul de soft nu este cu siguranta pentru masina ta. Era pentru tipurile de cutie cu ulei AW1, nu 3309.
Ce intelegi prin se simtea la deget? Cel vechi era mai vascos sau nu?
Am impresia ca cel pus din fabrica e puternic aditivat, deoarece atunci cand este schimbat cu noul ulei, apare o diferenta mai mare in turatii intre convertizorul blocat si cel neblocat.
De fapt, cred ca aditivii sunt pentru ca uleiul sa reziste cei 10 ani / 240.000 km...

Si uite cum de la pompa de combustibil am ajuns sa vorbim de cutiile de viteza... Laughing Laughing Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #306075 5th Sep 2016 4:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 70

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Uleiul cel nou parea ca ungea mai bine,ca sa spun asa,deoarece aceste uleiuri nu prea sunt vascoase si avea un alt miros,dar comparativ cu ce am dat jos de la haldex,cel din haldex avea miros puternic fata de cel nou iar la culoare o mica diferenta.Daca e e diferenta de presiune nu ar trebui sa o vada vreun senzor?

Post #306078 5th Sep 2016 4:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 70

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Dar masina se comporta altfel in modul sport si chiar si in drive lucreaza la turatii mai mici,nu se mai tureaza asa tare motorul sau nu mai este asa zgomot si la accelerare parca este mai prompta,mai fasneta. Si in modul parcare se aude altfel. cum am timp cred ca mai fac un schimb,as schimba tot uleiul dar nu stiu cum,fara sa fac mai rau.

Post #306079 5th Sep 2016 4:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4029

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Da, uleiul care l-am pus eu, Mobil 3309, avea si el un alt miros fata de cel original. Cel original mi s-a parut ca miroase puternic a ulei hidraulic, din acela folosit la buldozere/escavatoare, la pistoanele de actionare.
Si eu am schimbat prima data la 70.000 km, iar de atunci schimb partial cei 3 litri la fiecare revizie. Schimb uleiul de motor, schimb si 3 litri de ulei din cutie. In felul asta, la fiecare 10.000 km, pentru 150 ron in plus (1/2 din costul unui plin de motorina), eu zic ca merita sa-l am proaspat tot timpul si sa am o cutie bine lubrifiata si cu aditivi proaspeti de frictiune.

Ce zici, mutam ceea ce am discutat despre cutie si schimbul de ulei cutie in topicul de schimb de ulei cutie automata? Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #306090 5th Sep 2016 5:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 70

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Desigur,mi se pare corect. Dar ce parere ai sa mai fac un schimb acum? Uleiul il am cumparat,eventual mai iau un litru. SE POATE SA FIE DE LA ULEI?

Post #306093 5th Sep 2016 6:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4029

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Nu stiu ce sa spun, deoarece nu am "simtit" socurile ca sa-mi dau cu parerea de la ce ar putea fi....
Da, unii zic ca poate sa fie de la ulei, deoarece cel nou are aditivi de curatire si poate disloca eventualele depuneri care mascau uzurile... Dar asta la nr. multi de Km... in cazul tau nu ar trebui sa existe uzuri si/sau depuneri (prea mari), deci nu cred ca ar trebui sa se vada efecte. Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #306096 5th Sep 2016 7:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 70

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Inainte de schimbul uleiului facea mai tare.Am postat si la "zgomote la schimbarea treptelor cutie automata" si nu stiu cum sa mut.....te rog.... Multumesc

Post #306098 5th Sep 2016 7:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Un ulei excelent care poate inlocui Mobil ATF 3309 este RedLine D4 ATF:
https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=51&pcid=9

Are Pour Point la -60C fata de 3309 la care este de -45C.

La un pret decent se poate cumpara de aici:
http://www.opieoils.co.uk/p-1025-red-line-...fluid.aspx

Post #306110 5th Sep 2016 8:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
tomibiro



Member Since: 25 Mar 2017
Location: Bucuresti
Posts: 5

Romania 

Salutare tuturor de pe acest topic

Am de gand, dupa ce am citit pe la voi, sa schimb ulei la cutia de viteze automata (cam tarziu-dar asta e - 175.000km). Mi-am zis ca rau nu poate face, chiar daca, dupa spusele celor de la LandAtelier, producatorul ofera "garantie pe viata" la uleiul din cutie.
Pretul uleiului original mi se pare exorbitant 210 RON x 8 lt = 1680 RON, asa ca sunt in cautarea unei alternative la OE.
Va cer o recomandare pentru tipul de ulei (FL2, 2011, 110 KW, automat 6 trepte, DPF) si eventual un mecanic bun/service in Bucuresti sau regiunea Cluj-Tg.Mures

Multumesc

Post #326456 3rd Jul 2017 8:14 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
daniciu



Member Since: 16 Aug 2013
Location: brasov
Posts: 2

Romania 

alex_pescaru wrote:
Da. Ca sa te convingi, deschide capota si in dreapta motorului, e cutia.
Vezi in poza de mai jos cele 2 etichete: una pe controllerul cutiei si una pe cutie.
Pe cea de pe controller ar trebui sa scrie codul Land Rover al controlerului (ceva gen 6G9N-14C336-CA) si pe cea dinspre parbriz codul Land Rover/Ford a cutiei (ceva gen TF-81SC).
Pe ambele scrie Aisin AW.

Click image to enlarge


Salut Alex,
Masina mea e din 2013,seria de pe cutie este BJ32-14C336-AA,(am atasat poza) - AISIN AW

E ok acelasi ulei de schimb? (MOBIL ATF 3309)

MULTUMESC!

Post #363523 11th Jan 2019 4:33 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4029

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Ar trebui sa pui un ulei care sa respecte norma Nippon AW-1 (T-WS, JWS3324), deoarece masina ta este produsa dupa 2011.

Ceva de tipul: https://www.ravenol.de/en/products/usage/d...etime.html Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #363537 11th Jan 2019 9:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
tomibiro



Member Since: 25 Mar 2017
Location: Bucuresti
Posts: 5

Romania 

Dragi prieteni,
Lasati la o parte toate prostiile gen “garantie pe viata”. Nu poate exista asa ceva. Orice angrenaj/mecanism/ansamblu necesita ulei “proaspat”, fara span/pilitura. Improspatati uleiul din cutie (operatiunea se numeste improspatate, nu schimb, deoarece nu se poate goli tot uleiul, nu exista buson de golire, doar de umplere). Din totalul de cca 8 lt ulei in cutie se scurg cca 4lt desfacand busonul de umplere si se pun alti 4lt de ulei nou. Repetati procedura de 3 ori la rand atunci cand mergeti in service pt schimb ulei motor sau alte interventii. Eu am folosit ulei “rosu” ATF normal (Valvoline) cu cca 30 Ron/ lt. Am “reimprospatat” de 3 ori si au disparut toate “smuciturile” din cutie .

Post #363539 11th Jan 2019 9:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
daniciu



Member Since: 16 Aug 2013
Location: brasov
Posts: 2

Romania 

alex_pescaru wrote:
Ar trebui sa pui un ulei care sa respecte norma Nippon AW-1 (T-WS, JWS3324), deoarece masina ta este produsa dupa 2011.

Ceva de tipul: https://www.ravenol.de/en/products/usage/d...etime.html



Multumesc, Alex!

Post #363629 13th Jan 2019 10:55 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 3 of 3 <123
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2019 Futuranet Ltd & Martin Lewis