Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu pornirea la rece
Post Reply  Down to end
Page 6 of 6 <123456
Print this entire topic · 
R41N



Member Since: 24 Jan 2018
Location: Bucharest
Posts: 10

Romania 2009 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Multumesc pentru raspuns!
Dupa inlocuirea bateriei eroarea a disparut, dar pornirea grea a ramas.
Schimbat si bujiile incandescente. 3 erau arse.
Acum porneste usor la -12 grade. Very Happy

Post #343598 28th Feb 2018 5:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 143

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

O pornire,doar in cateva pistoane,dupa o noapte la campie la -12C si cu toate 4 bujii incandescente functionale !

Introdus cheia - apasat buton Start - apasat pedala ambreaj - apasat buton Start



Si a II-a zi, o pornire la care am legat un bec de control la releu de comanda bujii incandescente,pentru a vedea cand si cat timp stau aprinse!




Deci la -4°C, avem preincalzire timp de 12s(se poate auzi cum decupleaza releul) si functionare buji, dupa pornire 4min si 18s

Apoi am mai oprit masina pentru o scurta perioada de timp (10min) si dupa ce am pornit-o nu mi-a mai aparut pe bord martorul optic de la bujii,dar dupa vreo ~20 de secunde bujiile au fost din nou alimentate timp de 2min.

Post #343636 1st Mar 2018 8:38 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 153

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Cum stim daca acel releu pentru bujii functioneaza?
Eu tocmai mi-am schimbat bujiile si nu pot sa spun ca sunt multumit de cum porneste.
Mai vreau sa-i mai pun firul acela suplimentar la masa, dar dupa aceea cam raman fara solutii...

Post #361521 4th Dec 2018 5:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4058

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Si la mine pornea greu iarna trecuta. Am schimbat bujiile in vara (3 arse) si acum cu venirea iernii parca tot era ceva in neregula cu pornitul.

Am cumparat un Diesel System Purge de la Wynn's, si, cu toate ca spune ca se foloseste cu o instalatie speciala si se lasa sa mearga motorul doar cu el, eu l-am turnat in rezervor.
Am facut asta cand aveam motorina doar pentru 100 Km la "Range" pe calculatorul de bord. Apoi am mers normal cu masina, fara "forje", pana mi-a arata la "Range" 0 Km.
Aveam cu mine si un bidon cu 5l de motorina, pentru "situatiile tactice". Dupa asta alimentat normal si gata.

Motorul merge mult mai bine, mai rotund, mai putine vibratii, iar pornirea, chiar si sub -5 grade (mai putin nu am avut) este "la sfert".
Pornire directa, nu in doua etape. Adica cheia in contact, apasat frana (am automata) si apasat start. Dupa 2-5 secunde (depinde de temp. exterioara), motorul se invarte si porneste imediat, fara intreruperi sau in 2-3 pistoane.

Probabil nu era pulverizarea/atomizarea bine facuta din cauza murdariilor depuse pe diuzele de la injectoare. Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #361527 4th Dec 2018 6:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 153

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Mersi, o sa incerc si asta, probabil un pic inainte de revizie, ca sa-i pun filtru nou de motorina dupa operatiune.

Post #361534 4th Dec 2018 9:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
CASYTO



Member Since: 08 Dec 2018
Location: Timisoara
Posts: 3

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Narvik Black

Neata,
Avand si eu probleme cu pornirea la rece si reusind sa pornesc doar primind curent de la alta masina, pana am prins smecheria cu pornitul incalzirii auxiliare inainte, in martie am schimbat bujiile incandescente la reprezentanta in Timisoara. Dar, suprpriza, niciuna nu era arsa. Am asteptat cu interes temperaturi mai scazute si astazi la -6 a pornit fara probleme din prima, adica apăsat frana si buton start; s-a aprins martorul de bujii si a pornit frumos. Inainte sa pornesc am pus testerul de baterii si mi-a dat good&recharge la "battery test" (cu motorul oprit) si valori normale la pornire si incarcare cu si fara consumatori porniti.
Nu stiu daca e doar o coincidență ca a pornit cu bujiile noi sau cele vechi, chiar daca nu erau arse, nu mai funcționau corespunzator.

O zi buna!

Post #361965 14th Dec 2018 6:30 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Salutare.
Au aparut si la mine primele probleme cu pornirea la rece. Inlocuit bateria si bujiile.
Problemele au ramas. Starterul invarte, dar nu vrea sa porneasca; doar la rece. Stie cineva daca la punerea contactului trebuie sa se auda pompa de motorina?
Mersi.

Post #363108 5th Jan 2019 9:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
catalin0773



Member Since: 16 Nov 2017
Location: Alba Iulia
Posts: 13

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Barolo Black

Nu vreau sa te sperii, dar simptomele sunt de lipsa compresie.
Eu asa am pățit și pana nu am rezolvat compresia nu mi-a pornit decât f. greu.
Din câte am înțeles( de la nenea de la Tg. Mureș care repara chiuloase) este punctul lor slab.
Dacă reușești și ai unde, fa un test de compresie.

Post #363111 5th Jan 2019 10:23 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Nu se pune problema de compresie. A pornit la -2 gr. fara bujii si la +3 gr. nu porneste. Parca i-ar taia ceva alimentarea. Dupa schimbarea bujiilor a pornit bine cca 2 saptamani. Tind sa cred ca-i pompa de motorina. La un Mondeo am avut exact aceleasi simptome si a trebuit sa inlocuiesc pompa. Pe viitor nu le mai parchez alaturat... Smile

Post #363131 5th Jan 2019 4:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 143

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Acum cu vremea asta rece a nu fie ceva dop de gheata ce sa format pe alimentarea cu motorina si sa nu vina destula!Mai asteapta caldura si vezi pe urma! Rolling Eyes
Mai pot fi bujiile defecte chiar daca-s noi sau mai poti asculta daca functioneaza bine releul lor cand cupleaza si decupleaza!
A mea porneste bine dupa 2 preincalziri ale bujilor si pe urma electromotor, mai ales daca o folosesc zi de zi!
In sezonul rece tin rezervorul cat mai plin sa nu se faca condens in interiorul lui! Very Happy

Post #363339 8th Jan 2019 7:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Momentan sant in Austria. Ieri la +1 grd. si alaltaieri la 0 grd. a pornit la "sfert", azi la +3 grd. iar nu mai porneste. Bujiile sant OK(am trusa de masurat curenti pana la 120A), releu OK. Este din alta parte. Rezervorul este plin. Parca ar vrea sa porneasca dupa care se intrerupe alimentarea. Am comandat o diagnoza; o sa vad dupa aceea.

Post #363355 9th Jan 2019 7:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Am incercat dupa jumatate de ora dupa ce am postat, si a pornit din prima.

Post #363367 9th Jan 2019 2:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Am pus diagnoza: apare codul de eroare P0341, "Camshaft position sensor A circuit range/performance (bank A or single sensor)". O sa "scormonesc" pe la conectori si sensorii de la pedala de acceleratie, vibrochen si cel de la axa cu came.

Post #363705 14th Jan 2019 12:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 40

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Gata. Am rezolvat. Am inlocuit senzorul CMP. Acum porneste la temperaturi scazute la fel ca inainte. Mi-a fost cam greu sa cred ca acest senzor a rezistat numai 89.000 Km. S-auzim numai de bine !!!...De fapt daca nu ne auzim e de bine... Very Happy

Post #364511 24th Jan 2019 8:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 6 of 6 <123456
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2019 Futuranet Ltd & Martin Lewis