Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu pornirea la rece
Post Reply  Down to end
Page 2 of 7 <1234567>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nu cred ca sonda lambda are ceva de spus in momentul pornirii.
Ma refer la "cranking" si momentele imediat dupa pornire... Ca sa te poti baza pe ceea ce raporteaza sonda, ea trebuie sa aiba o temperatura destul de mare. Tine de reactiile chimice si modul in care masoara oxigenul.
De aceea are si acea rezistenta pentru incalzire, ca sa reduca cat mai mult perioada de warm-up si sa te poti baza pe ceea ce "spune".

Nu uita, please, de poze la momentul verificarii/schimbarii axului.


Last edited by alex_pescaru on 28th Jan 2014 3:14 pm. Edited 1 time in total

Post #167106 13th Jan 2013 2:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

In acest weekend am inlocuit si eu bujiile. Oribila operatiune. Din fericire pentru mine, am un prieten mecanic care a fost inzestrat de Dumnezeu cu maini de pianist.
In ultima perioada am patit-o in doua zile sa nu pot porni masina. Temperatura era sub -5 grade. Ba chiar intr-una din situatii am fost nevoit sa iau curent de pe o alta masina intrucat mi-a murit bateria. Partea interesanta e ca atunci cand temperatura era peste 0 grade pornea fara nicio problema.
Asa am tras eu concluzia (de fapt prietenul meu mecanic Rolling Eyes ) ca sunt posesorul unor bujii defecte.
Initial am incercat sa pun testerul pe masina, in speranta ca o sa aflu care anume dintre bujii sunt defecte. Insa, se pare ca diagnoza Autologic nu vede bujiile (sau cel putin asa mi s-a spus). Mi se pare de 2 lei. Esti nevoit sa le demontezi pe toate doar ca sa poti verifica functionalitatea acestora. Din pacate pentru mine, toate erau defecte. Asa ca le-am inlocuit pe toate 4 (71 lei buc, originale, de la un magazin de profil din Bucuresti).
Cat priveste inlocuitul acestora, prietenul meu mecanic nu prea a fost incantat de ideea de a demonta galeria de admisie (din cate inteleg asta ar fi procedura standard) si oricum, inteleg ca mi-ar fi trebuit si niste garnituri pe care nu m-am gandit nicicum sa le cumpar Whistle . Asa ca a preferat metoda mai simpla, la prima vedere, care impunea doar demontarea filtrului de motorina si a suportului acestuia (pentru bujiile 4 si 3) si "electrovalva" (daca zic bine) pentru bujiile 2 si 1. Cert este ca se poate proceda si asa, intrucat intr-un final a reusit. Insa, nu este deloc usor. Presupune multa, multa rabdare, maini de pianist si tot felul de tubulare cu prelungitor. Ah, da, si un patent lung si subtire pentru mufe.
Astfel, o operatiune care la o alta masina dureaza 5 min, la Freelander iti ia cel putin 1h 30 min. (in spiritul caracteristic). Big Cry
Sper, macar, ca bujiile sa fi fost sursa problemelor mele si sa nu mai fie cazul sa apelez la Golf in diminetile geroase (care, apropo, mama ei de masina nemteasca, are 7 ani si porneste la sfert de cheie - cu bujiile originale)

Post #170441 4th Feb 2013 2:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Bujiile se pot verifica masurand cu un clampmetru cu memorie curentul pe care-l consuma, in jur de 40A. Fiecare bujie consuma cam 10A. Curentul este maxim in primele secunde, iar apoi scade treptat pe masura ce bujia se incinge. Cu diagnoza nu cred ca poti vedea daca sant bune. Legat de garniturile de la galeria de admisie la mine eu le-am schimbat cu unele noi dar cele pe care le-am dat jos nu pareau uzate.

La mine inca problema nu este rezolvata in totalitate, se pare ca sant probleme cu pompa din rezervor ...
http://www.freel2.com/forum/topic14582.html

Post #170454 4th Feb 2013 3:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Nu era neaparat o problema in a cumpara si garniturile respective, doar ca mecanicul a spus ca prefera sa nu "deranjeze" admisia, cat timp exista si o alta cale posibila.
Ca sa masor curentul pe care il consuma bujiile nu ar trebui ca afara sa fie frig astfel incat ele sa intre in functiune (cel putin cele bune)? Oricum, pentru o masina din anul 2008 (cum este cazul meu) mi se pare in continuare penibil sa gasesti tot felul de metode "ajutatoare" pentru o operatiune atat de banala.

Cat priveste problema ta, am urmarit atent evolutia ei, insa ultima data era doar o banuiala cu privire la pompa din rezervor. Te-ai edificat intre timp? Sau e doar "ultimul lucru care ti-a mai ramas de facut"?

Post #170462 4th Feb 2013 3:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Sincer la mine a meritat sa "deranjeze" admisia, pentru ca erau depuneri de carbon, mai ales pe teava care vine de la EGR.

Ca sa verifici curentul prin bujii in primul rand se scoate cheia din contact. Se scot din soclu releul R114 si sigurantele FE1, FE4. Cu clampmetrul conectat la o sarma litata GROASA de minim 0.5cm in diametru, se conecteaza sarma intre PLUSUL bateriei si pinul din soclu al releului care merge spre bujii. Prima data conectezi sarma in soclu si abia apoi la plusul bateriei. MARE ATENTIE LA SOCLU, SA NU CONECTEZI DIN GRESEALA FIRUL LA PINII DIN SOCLUL RELEULUI CARE MERG LA ECU !!! Cauta schema electrica ca sa intelegi mai bine, este pe undeva pe site.

Post #170504 4th Feb 2013 7:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Pana la urma bujiile arse lasa vreo eroare stocata sau nu?
Intreb pt ca am fost azi la mecanic cu 2 bujii cumparate, in ideea ca sa le verific pe cele de pe masina si sa schimb ce gasea ars, insa dupa ce a am stat cateva ore ca sa imi schibe uleiul, filtrele si sa imi reetanseze baia de ulei care picura, mecanicul a zis pas cand a vazut ce implica operatiunea bujii...
Adica am cum sa stiu sigur daca e vreuna arsa sau trebuie sa demontez toate acele piese?

Post #200584 24th Sep 2013 8:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Bujiile arse nu lasa erori.
Ca sa le verifici trebuie sa ajungi la ele si sa le masori dupa ce scoti conectorul electric al fiecarei bujii...
Nasoala treaba, se stie... Crying or Very sad
Sunt cateva threaduri pe forum despre cum s-a ajuns la bujii si s-au schimbat...

Post #200622 24th Sep 2013 11:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand
Pornire greoaie la rece

Salutare tuturor.

A venit iarna si evident a venit si frigul.

Odata cu aparitia temperaturilor negative, masinuta a inceput sa porneasca greu la rece (-5, -4C). Am vazut un topic unde se dezbate problema bujiilor ca afectand pornirea la rece.
Din cate stiu pornirea greoaie la rece a motoarelor diesel se datoreaza in special injectoarelor si mai putin bujiilor. Daca injectoarele sunt murdare, pornirea la temperaturi scazute se realizeaza din ce in ce mai greu.

As vrea sa stiu parerea voastra, incat sa vad spre ce ma orientez (achizitionarea de bujii sau curatarea injectoarelor).
Masina are 115K.

Astept raspunsurile voastre.

Cu multe multumiri!
Ionut

Post #211878 23rd Dec 2013 2:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Bujiile au un rol esential la pornirea la rece si in primele momente dupa pornire.
Nu ar strica sa le verifici, mai ales la nr. ala de km....

Dar, intr-adevar, ar putea fi si din cauza diferitilor senzori de temperatura (aer, motor, motorina, etc.).

Iar eu personal nu as recomanda curatirea mecanica a injectoarelor piezo...

Post #211906 23rd Dec 2013 6:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

CA sa mai ai o parere: Alex are perfecta dreptate. Am un Ford Sierra 1,8TD din 1991; masina are 370.000km; o singura data am dat injectoarele jos pe la 200.000km sa verific compresia; injectoarele nu s-au inlocuit niciodata; bujiile cam de vreo 4-5ori.Inca face de ras loganul de firma care are 67.000km la pornire la rece; vorbesc de temp sub 10grd C.

Post #212157 27th Dec 2013 6:36 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Īn primul rānd la mulți ani la toată lumea. Sunt la munte la o cabana și de doua zile incerc sa pornesc masina pe frigul asta. Trebuia sa schimb bujiile dar mecanicul nu a mai avut timp asa ca mi a zis să iau un spray de pornire. Am dat doua jeturi īn cutia cu filtrul de aer dar degeaba,nu da nici un semn . știe cineva cum se folosește spray-ul asta? Oare de trebuie sa dau mai mult sau trebuie sa dau īn alta parte?

Post #247175 1st Jan 2015 9:40 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

La Multi Ani!

Teoria spune sa dai cateva sprituri in admisie, astepti un pic (2-3 sec) si apoi dai la automat.
Pentru maxima eficienta, scoti iesirea din filtru - cea cu debitmetrul pe ea - si dai acolo.
De obicei astfel de spray-uri contin chestii de genul eter, propan, butan, etc. sau combinatii ale lor.
Nu prea se recomanda sa dai in timp ce dai la automat, deoarece, bujiile incandescente - daca functioneaza vreuna - pot aprinde violent amestecul prea bogat de aer cu spray si poti defecta compomente interne.

Sau faci cum faceau pe vremuri camionagii... Aprindeau o mic somoiog de carpa imbibat in motorina (o torta) si-l tineau in dreptul admisiei.
Cu alte cuvinte incalzesti aerul care intra in motor. Cu orice mijloc pe care-l ai la dispozitie.

Post #247179 1st Jan 2015 10:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Mulțumesc pentru răspunsul prompt. O sa mai īncerc. Culmea e ca am băgat și motorina din aia mai scumpa.

Post #247188 1st Jan 2015 11:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Si eu am cu siguranta probleme cu bujiile. La -7 grade porneste cam impiedicat si merge la fel cateva secunde, cu fum alb la evacuare.

Dar acum, cu 15 minute inainte de prima pornire din zi, pornesc webasto-ul care face preincalzirea si apoi, cand ajung la masina, porneste la sfert, chiar cu bujiile defecte.

Stiu, pun sare pe rana, dar sa stiti ca e mult mai bine pentru motor si chiar si pentru baterie. Chiar daca doar apa ajunge la 75-80 grade, iar fieroaica, intr-un timp asa de scurt, cu siguranta nu atinge mai mult de 10-20 grade, dar tot e ca si cum ai porni masina primavara-vara.
Iar tot know-how-ul despre pornirea remote a webasto-ului e postat aici pe forum.

Post #247205 1st Jan 2015 2:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

La asta mă gāndeam și eu de dimineață de ce nu oi fi făcut și eu pornire īncălzitorului asta vara!!!! Asta e cea mai buna soluție. Am reuși am pornit o cu curent de la alta masina.dupa ce a īnvārtit mai repede a luat o.culmea e ca bateria are doar 4 luni(tudor).

Post #247216 1st Jan 2015 3:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 7 <1234567>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site