Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > "Transmission Fault, Traction Reduced"
Post Reply  Down to end
Page 4 of 6 <123456>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4106

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

In modul nu sunt "relee" ca aceeasi tensiune care o gasesti pe alimentare sa o gasesti si pe componentele de executie, in cazul asta motor.
De aceea, exista o cadere de tensiune de aprox. 1-2V, pe elementele de protectie de pe alimentare si pe elementul de comanda al pompei.

Punctele de masa - de fapt punctul - sunt G4D149 si G4D149C. Sunt in portbagaj, pe peretele stang.

 Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #239104 26th Oct 2014 8:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Alex,chiar daca exista componente interne de comanda si executie,acestea nu au voie sa dea o astfel de cadere de tensiune intre intrare si iesire pe componenta executanta,chiar daca nu are releu.orice tranzistor/tiristor sau alta componenta de putere nu trebuie sa faca asa ceva,cel putin in toate cele desfacute si facute de mine nu am vazut asa ceva,daca apare acea cadere de tensiune inseamna ca ceva nu e in regula,consumatorul absorbind mai mult decit trebuie si apare caderea de tensiune pe componenta de comanda,aceasta incalzindu-se si in cele din urma v-a ceda.eu tot zic ca ceva e in neregula,pompa hidraulica are sigur motor de 12V,e ceva normal ca si la electrovalvele de pe motor,tot la 12V si tot 12V au comanda pe ele,chiar as fi curios sa vedem daca gasim pe net undeva caracterisiticele acelui modul si pompa/motor sa vedem ce alimentare trebuie sa fie pe motor.o tensiune mica de alimentare inseamna o presiune mai mica pe pompa,asta insemnind o presiune mica care se aplica pe placile haldex-ului,ceea ce duce ca sa axiste scapari intre placi deoarece forta de apasare nu e cea care trebuie,si atunci sa apara acele trosnituri,cind placile scapa.
din cite am citi modulul de comanda este nou,deci iese din discutie defectiunea acestuia,mai ramine pompa/motorul defect sau probleme pe cablaj,alimentare defectuoasa.

Post #239109 26th Oct 2014 8:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4106

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Hai sa gandim...
O dioda pe alimentare (protectie la alimentarea inversa) - cadere in conditii ideale 0.65V.
Un tranzistor bipolar de putere - cadere in conditii ideale pe jonctiunea CE 0.65V.
Total 1.3V. Conditii ideale. In conditii reale, ceva mai mult.
Dar nu prea conteaza asta, deoarece, precum a observat bine Irinel, pompa e comandata in pulsuri de cateva secunde pentru a mentine o presiune constanta in acumulatorul de presiune. Pompa, chiar daca e alimentata la o tensiune mai mica e conceputa sa genereze o presiune mult mai mare decat e nevoie, iar cand presiunea e depasita se deschide o valva si intoarce surplusul in "baie".
La el se pare ca exista o presiune remanenta in circuit, atunci cand nu ar trebui...
Eu as incerca sa vad acea valva multiport daca e in toate mintile si nu ramane "agatata"...
As spala-o bine cu un agent de curatire - poate un diluant, dar atentie la garniturile de cauciuc - si as verifica minutios functionarea... Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #239113 26th Oct 2014 8:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

dupa cum se manifesta simptomele,si eu cred ca acea electrovalva are probleme,in sensul ca nu poate regla/depresuriza sistemul cind trebuie,mai nasol e ca nu are senzori de presiune sa poti citi ce cere sistemul si presiunea actuala.nu stiu cit de usor ar fi sa se dea jos acea eletrovalva de control si sa fie curatata si suflata cu aer,eventul verificata bobina.din cite spune eroarea,e o defectiune mecanica pe electrovalva,daca era bobina ar fi trebuit asa o dea ca open sau short to ground,deci in picioare ar ramine axul interior blocat,sau mizerie care infunda sau blocheaza axul. la presiunea de 30 bari nu exista sa se infunde,deci ramine varianta cu blocarea axului electrovalvei din anumite cauze.
eu as mai face unele teste,conform acelui pdf,presiunea maxima exercitata pe discuri este la accelerarea brsuca/plecarea de pe loc in forta.daca atunci totul este ok si nu se manifesta,putem spune ca pompa e ok si presiunea facuta de ea e ok,deci ramine in picioare doar problema cu reglajul presiunii.

Post #239118 26th Oct 2014 9:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 190

Romania 

Multumesc mult pentru interesul acordat. Azi am fost iar la reprezentanta. Cei de acolo nu au multa experienta pe masina asta, reprezentanta finnd de 1 an in Craiova si nu au mai intalnit asa ceva. Am pus iarasi modulul cel nou (cu electrovalva noua - asa a venit) am facut actualizarile de soft - Nici un rezultat. Am schimbat pompa cu una nou a pe care o aveau ei pe stoc. - nici un rezultat. Am tras masa separata la controler. nici un rezultat. CE am mai observat este ca sistemul nu se descarca de presiune. Mai era o masina in service ridicata pe elevator si la ea daca roteai o roata acesta se rotea independent. La mine si dupa ce am scos valva si pompa deci teoretic am descarcat de presiune sistemul, daca invarteai o roata celalta se invartea in sens opus, iar daca le invarteai in acelasi sens pe cele din spate miscarea se transmitea si la cele din fata, deci clar ca inca mai era haldexul cuplat chiar fara pompa si valva. Ma gandesc acum la acel acumulator de presiune din haldex, sau la acele pistonase care apasa pe placi sa nu fie blocate -cei de la reprezentanta mi-au zis sa ma mai duc odata sa desfacem haldexul cu toate ca nici eu nici ei nu stiu ce sa verificam ( Nu e nevoie sa va spun ca la orice intrebare pusa la Bucuresti raspunsul este schimbati cu totul). Dupa cum am mai zis am mai desfacut odata haldexul si l-am spalat cu benzina, nu parea sa fie nimic in neregula. Singura parte pe care nu am putut-o desface este exact acel acumulator de presiune- poate o sa incercam de data asta......

Post #239202 27th Oct 2014 8:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4106

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

E normal sa se invarta asa cum spui. Si la mine face la fel.
De fapt, la generatia 4 de Haldex, discurile sunt usor pretensionate. Au un arc care face asta ca sa tina discurile cat mai apropiate si deci sa reactioneze la comenzi foarte rapid, cu un minim de volum de ulei folosit pentru actionare.
Evident, tensiunea/puterea acelui arc e mica pentru a transmite cuplu efectiv catre spate, dar e suficenta ca sa se invarta rotile asa cum ai spus cand transmisia e "pe liber".

Masina ridicata pe elevator avea Haldex 3, de aceea facea asa. Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !


Last edited by alex_pescaru on 27th Oct 2014 9:11 pm. Edited 3 times in total

Post #239203 27th Oct 2014 9:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

daca ramine cu presiune acel acumulator,e ciudata totusi chestia,deoarece conform acelui pdf,acea electrovalva ar trebui sa descarce presiunea din acumulator,deci daca tu ai scos si electrovalva si pompa,tot,si tot ramine haldex-ul blocat,atunci e ceva care blocheaza placile.posibil sa existe uzura in pistonasele care apasa placile din haldex,si atunci ele ramin blocate,chiar daca presiunea este zero,altceva nu exista care sa blocheze placile de la haldex.este cum era la vechiel dacii etrierul pe fata,se bloca pistonasul in etrier,si atunci iti bloca placutele de frina,se uzau si nu aveai frina,desi tu nu aveai presiune in etrier.
asta e parerea mea,altceva nu vad ce ar mai putea fi,deja electric nu se mai pune problema,pompa nu,electrovalva nu,deci singurele ar fi pistonasele care blocheaza placile din haldex,parerea mea.poate fi si cazul ca acele canale intre pistonas si electrovalva sa fie cumva infundate.trebuie studiata chestia asta.

Post #239205 27th Oct 2014 9:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4106

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Daca "pistoanele" de actionare ar fi blocate, ar ramane pretensionat tot timpul, inclusiv atunci cand scoti alimentarea.
Dar la el, atunci cand scoti alimentarea, nu mai ramane blocat si poate manevra fara socuri. Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #239206 27th Oct 2014 9:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

sa mai verifici miine cind desfaci din nou haldex-ul ca acele placi sa alunece usor pe caneluri,si pe interior,dar si pe exterior,sa nu existe unele care sa se "agate" si sa se blocheze,verifica seccesiunea lorsi la fel pistonasul,daca ai fi avut si un kit de garnituri sa pui toate garniturile noi ar fi fost perfect.
mai poti sa faci si o citire a vitezelor indicate de ABS-SRS in momentul deplasarii si mai ales in momentul in care face masina probleme,ma mai gindesc sa nu ne concentram doar pe Haldex,dar poate acesta asa primeste "ordin" sa se comporte din alta parte,din cite am citi singurul modul care ar influenta direct Haldex-ul este ABS/SRS.
"Signals come from ABS Control Module J104, which detects slippage through the speed sensors and calculates the required traction". Question

Post #239208 27th Oct 2014 9:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: Constanta
Posts: 4106

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Iaca material didactic: http://www.axelzone.ro/car/lr/Haldex4.rar Roads? Where we're going we don't need roads... Go beyond !

Post #239211 27th Oct 2014 9:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

nu este foarte complicat,dar am vazut ca nici cel care a facut pozele nu s-a bagat sa desfaca acel acumulator,cred asta din cauza acelor arcuri puternice,posibil sa fie nevoie de o presa,ceva.principiul de functionare e simplu,daca placile sint in regula,garniturile si ele ok,pompa pusa noua,electrovalva noua,modul nou,eu inclin sa cred ca totusi problema e din alta parte,si poate fi un senzor ABS care citeste o viteza gresita pe una din rotile din fata,si crezind ca masina patineaza cu una din rotile din fata,da comanda la Haldex sa cupleze maxim puntea spate,frineaza roata cu "problema" si atunci iese beleaua.poate fi cablul dintre senzor si caroserie,si la virarea rotilor sa faca un contact imperfect si sa dea o viteza nereala.
din cite se poate vedea pe schema,acest haldex este doar un organ de executie,nu are senzor de presiune pe instalatie sa "judece" el ce presiune sa dea,sau cit are,el doar primeste comanda de la ABS/SRS ce si cum sa faca,el nu da nici un feed-back cit a executat si ce a facut,doar ABS/SRS-ul vede ce se intimpla DOAR prin citirea vitezei pe fiecare roata,turatie motor,si atunci da comanda de executie catre haldex.

Post #239213 27th Oct 2014 9:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 190

Romania 

Asta observasem si eu, ca nu a desfacut acel acumulator de presiune. Am verificat pe tester senzorii de abs, precum si orice alta componenta. Nu exista nici o eroare stocata sau prezenta. La un moment dat a aparut o eroare de genul " lost comunication abs control module with rear diff module" . Comunicarea dintre ele se face pe can bus, nu pot sa verific niste simple fire cred......Sunt atat de multe variabile incat nici nu stii de unde sa o mai apuci...... Si ma mai intreb ceva: Oare terrain response nu are nici o treaba cu toate astea?

Post #239214 27th Oct 2014 9:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

incearca sa vezi daca exista posibilitatea sa vezi in timp real vitezele date de cei 4 senzori de ABS de pe fiecare roata,stiu ca la VAG eu am aceasta posibilitate,si sa mergi in probe si sa reproduci ceea ce se intimpla,si de vazut daca inainte de a se produce acel fenomen apare pentru un scurt timp o diferenta de viteza pe vreuna din roti,ea nu v-a fi ca eroare,pentru ca nu il da ca senzor defect,doar ca citeste alta viteza.mai mica sau mai mare,si atunci ABS/SRS actioneaza in consecinta.
cit despre acumulator,este posibil ca in cazul in care acesta este blocat,presiunea de 30 de bari nu este constanta,asta deoarece ai zis ca pompa lucreaza in impulsuri,si atunci pot aparea "scapari" ale discurilor exact atunci cind pompa este off,deci ar trebui sa ai acele "scapari" cu aceeasi frecventa cu care pompa porneste si ridica presiunea,el nu are rol de descarcare,rolul il are acea electrovalva.in momentul in care ai scos electrovalva,ea descarca de presiune tot sistemul,inclusiv acumulatorul,cit si pistonasul.poti sa vezi miine asta mult mai bine in momentul in care desfaci haldex-ul din nou si o sa vezi canalul prin care intra uleiul sub presiune care impinge pistonasul,ii dai cu aer comprimat si vezi unde se duce canalul,ar trebui sa mearga direct la electrovalva,fara nici o alta legatura.

Post #239216 27th Oct 2014 10:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 190

Romania 

FEnomenul se produce numai in curbe foarte stranse, la intoarceri in trei miscari, moment in care sistemul ar trebui sa fie dezactivat de catre coloana de directie, pentru ca in curbe stranse oricum viteza este diferita pe fiecare dintre roti. O sa mai desfac haldexul odata si dup-aia nu mai stiu......

Post #239220 27th Oct 2014 10:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

mai incearca si urmatoarea chestie,dezactiveaza pe rind SRS,ABS ( daca se poate,vezi care e siguranta pentru ABS) si incearca sa vezi ce se intimpla,dar mai ales fara SRS,ala are legatura cu virarea masinii.

Post #239240 28th Oct 2014 6:54 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 4 of 6 <123456>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2019 Futuranet Ltd & Martin Lewis


Switch to Mobile site