Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Modificari si imbunatatiri
Post Reply  Down to end
Page 6 of 13 <123 ... 567 ... 111213>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu este greu. Iti faci montajul, iti tragi un cablu de la firul de comunicatie al incalzitorului cu CJB (central junction box), iti modifici configuratia masinii la dealer si gata.
Schema si sursele le iei de mai jos. Am facut un topic nou unde am pus tot.
http://www.freel2.com/forum/topic15085.html

Post #175808 16th Mar 2013 6:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Mihai Ceciu



Member Since: 12 Mar 2013
Location: 2400 Le Locle, Swiss
Posts: 8

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tonga Green

Multumesc frumos Alex pentru raspuns.
Suna usor pentru tine, dar sunt sigur ca pentru a-mi face singur montajul electronic o sa imi ia un an. Sunt un tip cu mari inclinatii pentru tehnica dar ma limitez la ce stiu mai bine, ceasuri!
Apreciez daca poti accepta o propunere de schimb de servicii. In schimbul acestui montaj facut si verificat de tine pot sa fac service pentru orice ceas [autentic, nu suport fake-urile]. Pentru a te convinge, poti vizita situl horologivm.ro.
Pe mine ma asteapta cel putin o luna cu temperaturi dimineata sub 5 grade, asa ca daca si tu ai timp, as putea sa ma bucur pana vine caldura de aceasta imbunatatire.
Pentru instalarea in masina, daca nu o scot la capat, o sa te mai stresez Confused
Cu respect,
Toate cele bune!

Post #176108 18th Mar 2013 9:31 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Cu speranta ca nu o sa te superi, tinand cont de cat timp liber dispun, nu cred ca te voi putea ajuta...
La fel i-am spus si lui Catalin, care si-a facut singur montajul pe baza schemelor, iar impreuna doar am scris controlerul si l-am pus in functiune. In rest totul si l-a facut singur.
Nici macar prototipul meu nu e facut cu fata comerciala... Catalin l-a vazut. Este facut experimental pe o placuta de cablaj de test si apoi pus intr-o cutiuta de la o bijuterie. Sincer, dupa ce vad ca un proiect merge, imi pierd repede interesul. Pun, de obicei, totul la dispozitie pentru cine vrea sa-l execute si eventual sa continue dezvoltarea si eu trec mai departe. Sorry....
Si multumesc mult pentru oferta cu ceasul, dar, din pacate, ceasurile pe care le port sunt de obicei in alta categorie decat cele pe care le reparati voi...

Post #176834 22nd Mar 2013 10:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Mihai Ceciu



Member Since: 12 Mar 2013
Location: 2400 Le Locle, Swiss
Posts: 8

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tonga Green

Salut!
Te inteleg, si eu tot de timp liber am nevoie. Dar pentru ca sunt prea pornit sa imi upgradez masina cu aceasta "optiune", am comandat deja toate componentele din montajul tau, Trebuie o sa o scot la capat si cu montajul si cu instalarea in masina. Dar am o rugaminte, macar cu programarea controlerului ma poti ajuta? As putea sa il trimit prin posta, daca esti de acord poate stabilim detaliile prin PM?

Post #177166 24th Mar 2013 10:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Te pot ajuta mai mult decat atat, zic eu. Iti propun in felul urmator: iti cumperi piesele (mai putin controlerul), iti faci montajul (cat mai ingrijit si fara greseli) si mi-l trimiti prin posta. Eu pun controlerul, ti-l programez, pornesc montajul si il testez sa mearga OK si fara probleme si ti-l trimit, cu tot cu controler, functional, inapoi. E OK?

Post #177350 26th Mar 2013 8:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Mihai Ceciu



Member Since: 12 Mar 2013
Location: 2400 Le Locle, Swiss
Posts: 8

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tonga Green

Multumesc foarte mult. E mai mult decat speram. Am sa incerc sa termin cat de repede montajul, ca sa mai prinzi dimineti racoroase pentru teste.

Post #177475 26th Mar 2013 8:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cro



Member Since: 09 Oct 2011
Location: Paris
Posts: 15

France 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Santorini Black

Salut Mihai,
Ça si tine cautam un carlig de remorcare pentru à monta un support de biciclete.
Incep cu sfarsitul - suportul de biciclete: uita pe cele tip "hang on". Singurul lor avantaj este pretul redus in comparatie cu celé tip platforma insa in termen de ergonomie nu supporta comparatie. Daca vrei iti fac un topic intreg numai din asta, insa imi vine cam greu sa scriu pt ca am bratul drept in gips.
Din categoria asta (port-vélo platforma) castigator detasat Atera Strada DL. Nu e chiar ieftin, dar ofera mult mai mult decat un Thule din aceeasi gama, care Thule va fi cu 25-30% mai scump. Pot sa-ti dau detalii precise via PM sau tel.
Revenind la carligul de remorcare, eu am inceput prin à cere o oferta de pret de la 2 concesionari de pe la mine din apropiere (Paris).
... si m-am descurajat - 1000 respectiv 1150 eur.
Drept pentru care am inceput cautarile pe net si m-am oprit la un carlig Witter varianta escamotabila, mai jos in poze.
Eu l-am luat din UK cand am avut un drum la Londra (245£ ~ 300€). Distribuitorul din Franta nu lucreaza cu particularii ci doar cu serviceurile. Insa la cateva zile distanta m-am mai trezit cu inca un kit ( cadou de la prieteni de ziua mea, luat din Germania). Deci daca te intereseaza, vb.

Click image to enlarge


... si dupa 2h30 de munca, fara difficultati deosebite, montat. Instructiunile sunt clare.

Click image to enlarge


Montajul nu pune probleme deosebite. Eu l-am facut la mine in curte, singur, nici macar nu e nevoie sa ridici masina. Mi-am luat cu aceasta ocazie o cheie dinamometrica ca sa strang buloanele la valoarea indicata.

Pentru demontat/scos carligul se face cu mana, foarte usor, nu ai nevoie de unelte. Si arata f. fain, nu se vede aproape deloc sub bara.
Kiturile cu nuca fixa sunt ceva mai ieftine, dar nici nu se compara ça aspect. Nu mai vorbim de aspectul practic.

Apropo - este singurul carlig care nu necesita nici demontarea si nici decuparea parasocului pentru montare.

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Pentru partea electrica - va recomand un kit dedicat LR. Astea sunt destul de raspandite pe net. Best price - www.rameder.de . Sunt destul de scumpe (~150 eur) dar va scutesc de muuuuuulte probleme. Nu sunt doar niste fire cu mufe - integreaza un modul de comanda/releu pentru cuplarea la CANbus-ul masinii. Si daca masina e in garantie, e singura solutie sa nu o pierzi. Si fara pb de garantie, insist pentru un kit electric dedicat LR Freelander si nu kitul universal. Pentru kitul electric - 1h - 1h30 de lucru, relativ simplu.
In total 450 eur si o sambata dimineata de lucru in loc de 1100 la dealer.

Déci daca esti genul bricoleur sau ai un service de incredere, am un kit nou-noutz (fara partea electrica care vine separat) disponibil + know-how.
PM me.

Post #178387 1st Apr 2013 9:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Mihai Ceciu



Member Since: 12 Mar 2013
Location: 2400 Le Locle, Swiss
Posts: 8

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tonga Green

Bonjour Cro,
Mulţumesc mult pentru răspuns şi pentru ofertă.
Şi eu am cerut o cotatie de preţ pentru carlig la dealer-ul Land Rover de lângă mine şi m-am liniştit, doar 1600 chf. Am căutat în ţară şi am găsit la 750 ron, demontabil, cu factură (mai scad un pic din dările pentru stat) şi cu certificatul de omologare europeană. După orice modificare adusă maşinii trebuie să fac o nouă expertizare şi un nou talon. De exemplu, am făcut aşa pentru jantele pneurilor de iarnă! Iar pentru asta trebuie certificatul.
Trebuie însă să merg la dealer pentru a modifica configuraţia maşinii pentru că oamenii incoruptibili de la Serviciul Cantonal de Automobile nu acceptă altfel. La cuplarea mufei pentru remorcă trebuie să se vadă în bord, sunt sigur că montajul cu relee pe care îl foloseşti tu nu poate asta.
Îmi place mai mult modelul de carlig pe care îl ai tu, daca mi-l oferi la un preţ bun şi daca ai si hartia care trebuie poate facem un win-win.
Am găsit chiar şi un suport de biciclete la un preţ bun, Atera Strada 3D, un coleg şi-a schimbat masina şi pe cea nouă nu poate monta carlig.
Să ne auzim pe PM !

Post #178630 3rd Apr 2013 6:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cro



Member Since: 09 Oct 2011
Location: Paris
Posts: 15

France 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Santorini Black

He, he....
Rigoarea elvetiana dusa la apogeu... In Franta sunt ceva mai "cool" dpdv administratv. Adica nu à trebuit sa schimb certificatul de inmatriculare pentru asta. Si nici sa trec gumele de iarna in certificat.
In ceea ce priveste omologarea europeana exista atat pe partea fixa cat si pe cea amovibila niste plachete pe care sunt scrise si certificarile. Nu mai tin minte daca mai vine si cu o hartie separat care sa vorbeasca despre asta - in tot cazul m-ai facut curios si o sa scotocesc prin cutie. Witter, alaturi de Westfalia, Brink/Thule si Bosal sunt cei mai cunoscuti producatori din lume pentru astfel de accesorii, asa ça nu mi-am facut prea multe griji pentru standarde.
After edit: Uite aici:
http://www.witter-towbars.com/towbars/qualityStandards4.php
http://www.witter-towbars.com/towbars/qualityStandards3.php

In ceea ce priveste partea electrica, tocmai ceea ce insistam era sa folosesti un kit dedicat ("original") si nu cel universal, cu relee. Original - e un termen impropriu pentru ça LR nu produce cabluri (de altfel nici filtre, nici placute de frana sau pompe de apa, etc) ci sunt produse pentru LR. M-am uitat la un amic care avea echipat Freelanderul din fabrica cu carlig si cablajul era facut de Jaeger. Carligul era de la Brink/Thule dar cu decupaj in parasoc. Un altul care are un RR Sport avea cablaria de la Valeo.

Eu am pus kitul de la Jaeger ( iti suna cunoscut numele nu? Mr. Green Mr. Green Ei bine da, Jaeger Le Coultre Horologerie & Mécanique de précision se numea initial grupul, apoi divizia de ceasuri à fost preluata de VDO si ulterior Richemont iar auto&aviatie de Magnetti Marelli in anii '80 ).
Dupa montare am avut surpriza sa vad ça partea electrica merge fara à fi nevoie de reconfigurarea CCFului. Am vazut cautand pe forum e f. variabila/aleatoarie chestia cu functionarea "trailer electrics" chiar fara reconfigurare. In tôt cazul eu o sa-mi fac programare si o sa ma duc la reprezentanta (e cam 50 eur).
Am inteles ça e utila reconfigurarea pe de o parte sa dezactiveze senzorii de parcare in marche-arrière (apropo, cand nu e nimic atasat de carlig, senzorii nu il "vad" - déci nu interactioneaza in nici un fel) si, util atunci cand remorchezi treburi mai grele (gen caravana sau barca etc) se modifica "mapping-ul" cutiei de vitese automate cand ai bransat conectorul la priza de pe masina. N-am caravana - si nici nu o sa-mi iau vreodata Censored , insa am cutie automata Mr. Green .
Cat despre indicator in bord pentru trailer - habar n'aveam ça exista. Esti sigur? In tôt cazul o sa va spun dupa reconfigurare.

Iar despre suportul de biciclete - Atera Strada rulz!!!
Cat despre colegul tau care ti l-à vandut pentru ça pe masina cea noua nu se poate monta carlig .... sansa ta, insa el se inseala. Probabil ça e vb de un Audi/ww nu? Asta e ultima gaselnita de marketing (cel putin in Fr) - iti spun ça trebuie comandat sistemul de remorcare de la configurarea initiala à masinii, ça aftermarket nu se poate si pierzi garantia. Numai ca "arogantele" astea burgheze nu au placut si dupa ce organismele de protectia consumatorului au intervenit ( cu procese, of course...) au lasât-o moale. Alt exemplu de socialism a la française - reviziile periodice (indiferent de marca masinii) le poti face si in serviceurile agreate fara pierderea garantiei. Si toate lanturile mari de service (omniprezente in mai toate zonele comerciale) sunt agreate - gen Midas, Speedy, Feuvert, norauto, etc, iar reviziile costa la jumatate.

Keep'n'touch!

Codrut

Post #178672 4th Apr 2013 1:38 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Ma bate gandul sa fac o remapare stage 1 a motorului, adica 188cp si 460 Nm. Credeti ca ar putea influenta negativ cutia sau alte componente?
La fosta masina am avut chiptuning in jur de 50 kkm si in afara de un furtun de turbo crapat nu am avut alte probleme.
Ce parere aveti?

Post #179086 7th Apr 2013 2:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Turcu



Member Since: 23 Dec 2012
Location: Bucuresti
Posts: 12

2008 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

Buna ziua,

M-am gandit sa instalez si eu o navigatie in bord. Am cum sa fac sa scoata sunetul pe boxele masinii fara sa mut pe auxiliar?
Navigatia este cea de aici http://www.ebay.co.uk/itm/7-CAR-HD-GPS-NAV...4606346d15

Post #180932 19th Apr 2013 3:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Poate prin Bluetooth. S-o vada ca pe un telefon si cand incepe sa vorbeasca sa taie muzica.

Post #180939 19th Apr 2013 4:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

La nivel teoretic s-ar putea.
Ar trebui sa mergi cu firul din navigatie sub tunelul median, unde este mufa de auxiliar, si cumva sa faci legatura sub mufa respectiva. In felul asta vei avea navigatia tot timpul conectata la unitatea audio, iar in acelasi timp daca vei dori ocazional sa conectezi un alt device vei avea mufa de aux libera.
Am spus teoretic intrucat si eu am vrut sa fac o legatura similara, insa m-am impotmolit la mufa de aux din tunelul median, din care ies 4 fire (cunostintele mele aproape inexistente in domeniu m-au facut sa cred ca o legatura audio stereo se face prin doar 3 fire - pentru ce e al patrulea?). Motiv pentru care momentan am abandonat ideea (pur si simplu am cablul bagat in mufa de aux -stiu ca nu e elegant, dar rezolva treaba).
Desigur, solutia propusa de mine presupune comutarea unitatii audio in modul aux atunci cand vrei sa folosesti navigatia (eventual, muzica ar trebui rulata din device-ul gps, daca nu vrei liniste in masina intre comenzile navigatiei).
Daca te gandesti la o solutie oem, in care sa ai, spre ex, unitatea audio in modulul fm, iar in momentul in care ar interveni o comanda a navigatiei acesta sa intrerupa emisia fm, nu prea cred ca e posibil (sau daca e trebuie sa fie foarte complexa - singurul care te-ar putea lamuri cred ca e Alex).

Post #180970 19th Apr 2013 10:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

johnny_22_83 wrote:
din care ies 4 fire (cunostintele mele aproape inexistente in domeniu m-au facut sa cred ca o legatura audio stereo se face prin doar 3 fire - pentru ce e al patrulea?)

Doua sunt GND (masa). Deci tot 3 sunt de fapt.

Post #180984 20th Apr 2013 6:26 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Turcu



Member Since: 23 Dec 2012
Location: Bucuresti
Posts: 12

2008 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

Inca o intrebare Very Happy, am sistemul audio fara bluetooth si fara buton mute, gasesc prin mufele lui si un pin pentru mute? Ma gandeam ca mai exista o posibilitate cu o boxa activa, cand primeste semnal sa dea mute sistemul masinii.

Post #180991 20th Apr 2013 8:20 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 6 of 13 <123 ... 567 ... 111213>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site