Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Scandinavia > Varning! Kör du FL2 i kallt vinterväder? Läs detta!!!
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
Berra



Member Since: 02 Dec 2008
Location: Kautokeino
Posts: 18

Norway 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Stornoway Grey
Varning! Kör du FL2 i kallt vinterväder? Läs detta!!!

Det föreligger en risk för totalt motorhaveri om du kör FL2 i temperaturer under 20 minus. Min bil fick motorhaveri i lördags när vi körde i minus 28. Man får ingen förvarning och det finns inget sätt att veta att det är på väg. Det spelar ingen roll om du har följt alla servicar och bilen är i toppskick. Det som händer är att ventilationen från vevhuset som går i ett rör från bottentråget upp till insuget blir tätt pga kondens som fryser. Det gör att trycket i vevhuset ökar till något ger efter, vanligt vis att oljestickan skjuts ut som en raket. Med denna följer i stort sett all olja i motorn. I mitt tillfälle nästan 5 liter av den totala volymen på 5,8. Detta går på nolltid och när du ser oljelampan lysa är det redan försent, oljan är redan utsprutad ur motorn. Det är viktigt att du stannar så fort som det är möjligt för att undvika mer skada på bilen. Jag har startat en tråd under Technical "Blocked crank case ventilation - engine breakdown" http://www.freel2.com/forum/topic5232.html. Land Rover säger att detta inte täcks av garantin då jag har använt bilen under extremförhållanden, så nu har jag en fight med dom om detta. Ett totalhaveri kostar säkert närmare 100 000.- så du som kör FL2 på vintern bör veta detta.

Post #61149 24th Feb 2010 5:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
AndyC



Member Since: 30 Nov 2007
Location: Where the snow dosen't melt when the sun is shining!
Posts: 4165

Norway 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Hei Berra - det høres helt forferdelig ut, særlig om LR ikke garanti temperaturere under minus 20 C. I hvert fall LR bør ikke markedsføre biler i norden uten et klar varsel om problemet.
Jeg har tidligere kjørt BMW og Ford biler i temperaturere under 20 grader uten problem men aldri så lavt som -28.
Håper LR virkelig respektere at -28 er ikke ekstremforhold, men normal Nordisk vinter temperature Shocked 2007 Freelander 2 HSE TD4 Manual with Premium Pack & Moonroof.
Stornoway Grey with Ebony Black Pleather, Clear Indicators, Body Side Mouldings etc.

Post #61192 24th Feb 2010 10:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Berra



Member Since: 02 Dec 2008
Location: Kautokeino
Posts: 18

Norway 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Stornoway Grey

Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet og får fullt medhold der. Har fått beskjed av forhandlernat så snart de har avdekket omfanget av skaden så sender de en forspørsel om garanti til Danmark som så skal behandle saken og sende videre til England. Der skal beslutningen tas. Får opplyst at det kan ta en måned Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Har og spurt forhandler om erstatningsbil men det var ikke aktuelt Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Post #61369 26th Feb 2010 10:10 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
AndyC



Member Since: 30 Nov 2007
Location: Where the snow dosen't melt when the sun is shining!
Posts: 4165

Norway 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Det er i hvert fall et meget dårlig reklame for Land Rover i Skandinavia. Jeg skal spørre forhandeleren i Tønsberg hvor jeg har garanti, hvordan de ville regerer på en tilsvarende tilfelle, om det skulle oppstå hos dem.
Jeg har vanskelighet å forstå at Land Rover ikke tåler -30 grader Shocked 2007 Freelander 2 HSE TD4 Manual with Premium Pack & Moonroof.
Stornoway Grey with Ebony Black Pleather, Clear Indicators, Body Side Mouldings etc.

Post #61371 26th Feb 2010 10:31 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Berra



Member Since: 02 Dec 2008
Location: Kautokeino
Posts: 18

Norway 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Stornoway Grey

Kontaktet og forsikringsselskapet for å høre om erstatningsbil men fikk beskjed at vår forsikring ikke dekket dette. Det var heller ikke mulig å tegne en slik forsikring for FL2 grunnet høy motorskadefrekvens!!!

Post #61373 26th Feb 2010 10:45 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Berra



Member Since: 02 Dec 2008
Location: Kautokeino
Posts: 18

Norway 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Stornoway Grey

Fikk igår tak på en fornuftig mann i British Car Import Norge (Datterselskap til British Car Import i Danmark som er importør for skandinavia). Han var både teknisk kyndig, service minded og hyggelig. Han mente at dette var en gartantisak og fikk snudd opp ned på dette i løpte av noen timer. Ny turbo er nå på vei til Tromsø og bilen skal bli reparert neste uke Very Happy Very Happy

Post #61481 27th Feb 2010 12:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Carnoch



Member Since: 04 Sep 2008
Location: Gone
Posts: 707

Thumbs Up

Post #61484 27th Feb 2010 12:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
VIKING



Member Since: 22 Sep 2007
Location: Stavern, NORWAY
Posts: 389

Norway 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Caspian Blue

Dette høres merkelig ut. Kaldeste temperaturen jeg har sett på mitt display var -29C, og bilen kjørte helt utmerket.
-24C og -25C har jeg sett ofte på mitt display, og har aldri merket noen verdens ting. Alt har virket perfekt.
-20C er jo nesten sommertemperatur her i Norge. Er det virkelig ikke garanti hvis det er kaldere enn -20C? Det er jo en helt vanlig temperatur i Norge, og absolutt ikke for ekstremt å regne.

And now for our English readers:
This sounds weird. The coldest temperature I have seen on my display is -29C, and the car drove just fine. I have often seen -24C and -25C on my display and never noticed anything. Everything worked fine.
-20C can almost be concidered as summer-temperature in Norway. Is there really no guarantee if the temperature is colder than -20C? That is a completely normal temperature in Norway, and certainly not an extreme temperature. 2008 Freelander 2 HSE TD4 Automatic, Caspian Blue, Alpaca, Moon roof, Exclusive pack.

Post #108853 30th Jul 2011 1:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
AndyC



Member Since: 30 Nov 2007
Location: Where the snow dosen't melt when the sun is shining!
Posts: 4165

Norway 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Viking: Det er neppe verdt å oversette for de engelske leserne fordi jeg er sikker på at de aldri er interessert i hva vi skriver Whistle 2007 Freelander 2 HSE TD4 Manual with Premium Pack & Moonroof.
Stornoway Grey with Ebony Black Pleather, Clear Indicators, Body Side Mouldings etc.

Post #108863 30th Jul 2011 6:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
athelstan



Member Since: 03 Nov 2009
Location: Reality
Posts: 2657

Our experience reflects that of "Vikings"

Her ladyship's FL2 MY2010 has now done over 31k kms and we usually have 5mths of winter season here where we live in the Swiss alps. Lowest temperatures seen on the display range between - 28°C to -31°C and it sits outside at night in all weather conditions. No problems re engine so far due to cold - starts and runs fine.

Post #108903 31st Jul 2011 1:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
SouthswedeLR2



Member Since: 28 Oct 2013
Location: Helsingborg
Posts: 6

Sweden 2009 Freelander 2 TD4 S Manual Indus Silver

Hej. Är ny här på forumet. Har haft min FL2 i fem mån nu. Längtar efter en fin vinter med mkt snö. Dock helst ej minus 28! Kallaste vi haft i Skåne var -27°C vintern -95. Ska tänka på detta och ta Nissebilen när det är som kallast.

Post #204971 28th Oct 2013 8:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
LRswe



Member Since: 08 Apr 2012
Location: Sweden
Posts: 360

2010 Freelander 2 TD4_e GS Manual Zermatt Silver

go SKÅÅÅNE Smile

lets hope for some more insane snow this year : )

Post #204976 28th Oct 2013 9:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Laukke



Member Since: 11 Nov 2012
Location: South West
Posts: 14

Finland 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Narvik Black

There are factory fix for preventing the frozen ventilation.
When I bought my FL2 MY 2007 I went to local Land Rover service for asking if all campaigns has been done.
They said that everything has been done and all software updates are also performed.
Later I read about this ventilation problem and went back to the same Land Rover service for asking whether this fix has been done for my car. surprisingly the fix wasn't done. They did it free of charge (2011).
I'm wondering why they didn't mention it first time I asked.
Is there some more factory fixes I'm missing because I haven't specifically asked for it?
How much there are cars without the fix driving in cold temperatures?

Post #207603 17th Nov 2013 7:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
parrafin23



Member Since: 24 Jun 2013
Location: Norway
Posts: 57

Norway 

Hei folkens.. første post her på dette forumet. men ivvri medlem av disco3.co.uk forumet or lrforum.com
Lurte på om hvilke årgang dette gjelder? fatters kjører 2010 mod. og da lurer jeg på om denne modellen kan ha dette problemet også? ikke at pensjonisten fatters er ute å kjører i slike temperaturer men bare greit å vite.

P.

Post #208591 24th Nov 2013 8:12 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site