Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme pornire motor - Solved: cablaj topit
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
Yonutz



Member Since: 17 Jun 2021
Location: Bucharest
Posts: 6

Romania 

Aceeasi palarie la alta Marie. Laughing

Pe scurt:

Masina asta a ajuns la mine in decembrie 2020. Avea 224.000km, acum are 229.000.
Intre timp am schimbat uleiul si filtrele (in ianuarie) , nu ptr ca ar fi trebuit ci ptr ca asa sunt eu, nu am incredere decat in mine, si in nimeni altcineva.

Din decembrie pana acum fara probleme, utilizata zi de zi "de la moara pana la gara" si inapoi. utilizata domestic fara ture, fara scarturi samd.

In urma cu 10 zile cine o conducea a luat un mic stalp pe partea stanga (din ala limitator la Metro). a mai mers 3 zile dupa care intr-o seara pur si simplu nu a mai vrut sa porneasca. Am incercat de cateva ori, acumulatorul avand dupa spusele vechiului propietar circa 1.5 ani acum (85A, 720A la pornire). Seara am scos bateria si am lasato la incarcat sa am ce pune a doua zi pe masina.

Dimineata am incercat iar dar degeaba (fara porniri lungi si abuzive). Am pus testerul pe ea (Launch).

Erori la prima testare:

Pe ECU
P1259-87 Immobiliser to powertrain control module signal error - permanent
P0047-11 turbo/supercharger boost control selonoid - circuit low - pending
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent

Pe BCM
B10A2-00 Crash input - permanent
+alte cateva erori nesemnificative

In istoric am mai gasit una relevanta:
B1D21-52 Remote control Switch - historic

Pe ATCM
U0401-94 Invalid data received from engine control module / powertraincontrol module - intermitent

In urma resetarii (resetare intai prin unirea bornei de + cu ce de -, nelegate la baterie dupa 10 min fara curent si dupa aia cu testerul) au ramas:


P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent
B10A2-00 Crash input - permanent

Am chemat platforma si am trimis-o la service competent si specializat LR. Nu voi da numele servicelui ptr ca pe patron il stiu de 15 ani, este un om deosebit si am toata stima ptr el. Si parerea mea va ramane mereu la fel. A pus mult suflet acolo si il voi respecta mereu ptr asta. Indiferent de care a fost realitatea acolo. Precizez ca nu am platit nici un leu. Nu ptr ca nu as fi vrut, ptr ca nu mi s-a cerut desi e clar ca niste oameni au fost platiti ptr orele petrecute langa masina (eu nu sunt convins ca au si muncit cat sunt platiti). A urmat o saptamana de asteptare cu telefoane si din a 3-a zi am inceput deja sa ma interesez cum si in ce fel si in alte directii ptr ca mi se parea ca "se bate pasul pe loc". Suntem in 2021, avem testere performante, avem know how (sau poate avem doar impresia ca avem)_acest model e unul simplu si destul de comun si e inacceptabil sa ajungem in situatia in care tinem masina si sa ne uitam unii la altii ca "nu stim/nu putem sa o reparam" asta in conditiile in care facem asta zi de zi!

Ce s-a facut in acel service sau ce mi s-a spus mie ca sa facut:

S-au schimbat ambii senzori cu unii noi. Se presupune ce s-au montat corect. Ulterior s-au montat ai mei inapoi ptr ca s-a constatat ca si astia erau buni, nu am inteles daca prin comparatie cu reactiile masinii sau in urma masuratorilor.
S-a masurat semnalul de la ambii senzori la ECU
S-a verificat daca senzorul de la axa cu came da semnal si cum da la ECU.
S-a resoftat sau s-a facut update (aici nu am inteles exact) BCM, ECU si bordul. Fara a da erori de proces.
S-a verificat distributia.
S-a schimbat meniul din germana in engleza sa inteleg si eu ce si cum (asta e practic singurul lucru care se vede fizic ca s-a facut la masina)
Mi s-a sugerat sa achizitionez un ECU nou virgin ptr masina, lucru pe care nu l-am facut din simplu motiv ca nimeni nu mi-a put garanta ca asa "masina va fi functionala"!
Tot ce am scris aici e ce mi-au spus cei de la service.

La final dupa toata povestea asta in a 7-a zi am trimis platforma sa aduc masina la service-ul unde activam noi (unul specializat pe cu totul altceva)

Intre timp am vorbit sa iau un kit de pornire cu tot ce contine (desi inca nu sunt de acord cu aceasta practica dar la nevoie de ce nu?). Senzori noi crank si cam. Intre timp m-am documentat cum se monteaza. Tineti cont de faptul ca eu sunt economist dar din cand in cand ma mai bag sub masini sa ii ajut pe parteneri. Nu mi-e rusine sa ma murdaresc.

Plecata de la service cu doua erori, respectiv:
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent

La noi am pus o baterie OPTIMA din aia de 74A /1000 A la pornire sa ma asigur ca are destul curent. Laughing
Dupa curatarea firelor si miscarea lor prima surpriza:

am ramas cu o singura eroare pe care o sterg dar revine iar incercarea la pornire:
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor) - permanent
Fara nici un fel de alta eroare nici pe tester si nici pe bord.

Ce am de gand sa fac:
1.Sa verific distributia sa ma asigur ca totul e in regula
2.Sa verific vizual si sa pastrez senzorul cam de pe masina (dupa instructiuni), sa identific pinii ptr senzorul cam din ecu si sa trag fire direct de la el la ecu.
3.Sa montez un senzor nou cam si sa il leg la noua instalatie
4.Sa incerc sa fac o verificare la ecu sa nu cumva sa fie asta buba (am inteles ca e o procedura) si un baiat destept o poate face.
5.Sa clonez alt ecu dupa ecu masinii. Acelasi baiat destept. Asta ca sa nu ma apuc sa demontez jumatate de masina.
6.Daca tot ce e sus e ok, si masina tot nu porneste, schimb tot kitul de pornire. Asta este.

Din lumea din care vin eu, totul e posibil, nu stim sa spunem nu sau nu se poate, nu avem ce sa ii facem. Si nu suntem obisnuiti sa primim intrebari ptr care nu avem un raspuns. Nu sunt profesionist amator dar cei care ma cunosc ma pot considera lejer un amator profesionist. In ceea ce fac.
Precizez ca in ultimele 4 zile in fiecare noapte am citit despre LR pana aproape de dimineata asta in conditiile in care ziua muncesc. Si inca simt ca nu s-a terminat, sunt deabia la inceput de drum. In ceea ce privesc masinile mele din parcare sunt psihopat, recunosc. Nu pot dormi noaptea daca stiu ca nu merg. Nu sunt genul care sa renunt, in urma cu 10-12 ani m-am ocupat de un Isuzu Trooper 4JX1 si mi-a luat vreo 12 luni pana iam dat de cap. Intreaga poveste e pe un forum de profil. Laughing

Am scris povestea asta ptr toti posesorii cu Land Rover care se vor afla intr-o situatie similara mie.

Daca e vreunul din acel service care are cont aici si citeste: domnilor e timpul ori sa va gasiti un job pe masura implicarii voastre la locul de munca ori sa incepeti sa munciti ptr banii care ii primiti. Nu e normal sa va sune clientul si sa va sugereze unde sa mai umblati ca nu mai aveti voi idei.

Va tin la curent cu povestea. Daca aveti voi alte idei va astept. Bune, rele nu conteaza, sunt dispus sa le aplic pe aproape toate (cele decente).

Multumesc tuturor celor care au avut rabdare sa citeasca.

Post #409143 18th Jun 2021 12:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Yonutz



Member Since: 17 Jun 2021
Location: Bucharest
Posts: 6

Romania 

Buna seara,

Poate ca ar trebui sa ma consider norocos sau poate ca nu dar se pare ca am gasit sursa problemelor.

Dupa 4-5 ore de desfacut, masuratori de la aparate la ecu si inapoi inclusiv posibile comunicari intre fire din aceleasi mufe am gasit ce vedeti in poze, cauza belelelor.
Dupa 7 zile de asteptare, am gasit ce are masina. In a 8-a zi, prima pe cont propriu ca sa zic asa. In ultimele 4 nopti am citit cam tot ce am gasit ca s-ar putea intampla rau cu aceasta masina si ce puncte sunt raportate slabe din fabrica. Acest forum mi-a fost de un real ajutor.

Dupa o analiza atenta a habitaclului motor dupa ce am gasit problema (sa zicem efectul)...am gasit si cauza.

Ptr ca sunt destul de multe bride artizanale de prindere a instalatiei electrice (arici de plastic in loc de cleme) cred ca acum o periodata de timp motorul acestei masini a fost schimbat (mai ales ca in cartea masinii e specificat "fara serie motor"). Cel ce a schimbat motorul a tratat superficial instalatia electrica si anume a prins-o cu ce a avut la indemana. Probabil ca acest lucru s-a intamplat in Romania inainte ca cel dinaintea mea sa cumpere masina. La instalatia din spatele motorului bridele din cauza vibratiilor sau probabil a temperaturii s-au slabit si s-au rupt. Astfel cablajul dintre motor si panoul de foc a cazut pe catalizator (ala cred ca e acolo). Astfel firele din interior au inceput sa se topeasca si sa faca masa unele cu altele in anumite conditii. Acesta a fost un proces de durata, protectia firelor nefiind foarte deteriorata la suprafata. Au fost depistare luand-o de la firele de la senzori pe cablaj. Care de unde vine si unde se duce.

De ce zic ca motorul a fost schimbat, cablajul din spatele motorului e plin de ulei asta in conditiile in care din motorul actual nu prea curge nimic, existand o usoara umezire dar spre fata nu spre spate, respectiv panoul de foc. Cu alte cuvinte in aceste conditii masina putea lua foc oricand chiar si in parcare.

AVIZ celor care schimbati motoare (cereti atentie mare la instalatia electrica) sa nu ajungeti in aceasta situatie.

Am luat fir cu fir si am incercat sa le despart si sa le pun la zvantat pana marti cand ne vom ocupa de fiecare tronson in parte de la curatare, izolare pana la inlocuire.
Am dat la automat cu cablajul "evantai" si am constatat ca nu prea vine carburant (parea ca e dezamorsat). Adica motorul invartea, dadea sa porneasca dar parca nu venea cine stie ce carburant. Am citit erorile iar, fara erori. M-am jucat la senzor putin si daca ii schimbam pozitia isi lua imediat eroare pe tester senzor cam (eroarea de mai sus)

Cam toate operatiunile pe care zic cei de la service ca le-au facut ...le-au facut DAR tot nu inteleg cum de nu s-au uitat in tester si la "live monitor" ca isi dadeau cu siguranta seama ca nu e ceva acolo in regula.

Intre timp bateria s-a descarcat si am zis sa nu fortez sa mai incerc peste cateva zile si dupa ce aranjez instalatia. Cred ca in incercarea de pornire un rol il aveau si firele neizolate si vibratia motorului.

In conditiile actuale este evident ca tot ce insemna instalatie electrica in habitaclul motor va necesita atentie suplimentara (atentie habar nu am de LR, dar urmeaza sa ma documentez) si remedierea problemei se va mai prelungi cateva zile poate chiar saptamani pana ma asigur ca tot ce e acolo nu mai reprezinta nici un potential pericol.

Am insa o dilema: in conditiile in care am citit cu tester ECU si erori oare ce sansa exista ca acesta sa se fi stricat? Sau sa nu mai fie in parametri care trebuie? Precizez ca oamenii de la service spun ca l-au verificat, ba chiar au comunicat cu el ok facand actualizare de soft. Astfel se mai naste o intrebare: oare in conditiile actuale se putea face asta?

Mi-am pregatit preventiv un ECU de rezerva insa care am inteles ca se poate clona dupa cel original. Ce riscuri exista la acest proces? (asta cu siguranta nu o gasesc in nici un manual)

Nu am de gand sa ma apuc vreodata sa repar LR dar prin palparea anumitor chestii (materiale de slaba calitate), prin identificarea lor in locuri prost gandite (aici ma refer la trasee) am gasit si raspunsurile la unele dintre intrebarile mele, de ce e LR o masina in opinia mea "slaba si prost gandita din start" in comparatie cu celelalte pe care le detin (japoneze).

Voi continua cu povestea imediat ce avansez.

Va multumesc ptr rabdare.

Un weekend fain tuturor, toate cele bune!







Post #409191 19th Jun 2021 12:53 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Yonutz



Member Since: 17 Jun 2021
Location: Bucharest
Posts: 6

Romania 

Buna ziua.

Am reparat pana la urma masina. Asta s-a intamplat acum cateva zile, nu am scris ptr ca am avut cateva dubii legate de compartamentul ciudat. Si inca e sub observatie. Pe "live parametri" sa vad cum reactioneaza in diverse situatii.

Concluzii:

Cauza - cablaj topit din cauza esapamentului, prin proasta lui amplasare de catre fabricant.

Efecte
- senzor camshaft semiprajit (cu erori prezente) si dupa refacerea cablajului. masura: inlocuire si punerea intr-o pozitie corespunzatoare (tehnica de manual prezentata in manual, e aproximativ corecta). Desi am respectat distanta din manual. 7.5mm a trebuit sa il rotesc putin (7.5mm ca si distanta la baza senzorului dar impins/rotit usor)
- ECU prajit. masura: un alt ecu "clonat" dupa cel original. Ca sa nu desfac jumatate de masina sa inlocuiesc "kitul de pornire".
-cablaj topit. masura: refacerea cablajului, operatiune destul de dificila. Inclusiv cu protejarea lui cu materiale suplimentare si amplasarea lui la jumatatea distantiei intre panoul de foc si motor.

Concluzia mea finala: acel cablaj trebuie verificat periodic ca si pozitie. Preventiv cred ca ar trebui facuta o protectie suplimentara si sa fie realocat cumva cat mai departe de sursa de caldura.

Avand cu ce sa compar acest fier (avand japoneze in curte si fiind oarecum specializat in evaluare, reparatie si upgrade) pot sa spun ca gandirea celui care a proiectat ce e pe acolo prin habitaclul motor al LRF2 e cam din perioada neoliticului.

In continuare, ma gandesc sa nu mai am de a face cu acest tip de masini, cu aceasta marca, mi-a mancat timpul si mi-a tocat nervii sa gasesc problema si sa implementez o solutie la problema gasita.

Eu mereu am avut in curte masini pe care sa ma bazez si pe care sa le pot repara, fara sa pierd nopti in sir sa ma documentez ptr ca oameni care ar trebui sa le repare si sa aiba habar, se pricep dar nu prea.

In curand, dupa ce schimb bara fata (cea atinsa la micul incident) si dupa ce ma asigur ca nu vor aparea si alte probleme (vor urma cateva saptamani de exploatare) masina va fi de vanzare!

Weekend placut tuturor.

Post #409444 26th Jun 2021 6:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Quote:
cablaj topit din cauza esapamentului, prin proasta lui amplasare de catre fabricant.

Cam gresita afirmatia de mai sus, cel putin a doua parte...

Cablajul ala a fost montat gresit sau deranjat de cineva sau ceva, altcineva decat fabricantul.
Poate socul provocat de impactul cu acel popic a facut sa cada cablajul din pozitia lui?...

El trebuie sa treaca conform cu poza de mai jos destul de sus, departe de galerie. A se vedea cablajul incercuit cu galben.
A se vedea in poza a doua ca in zona evacuarii nu exista nici un cablaj, iar zona fierbinte e protejata de un heatshield.

Click image to enlarge

Click image to enlarge

Post #409466 26th Jun 2021 1:55 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Yonutz



Member Since: 17 Jun 2021
Location: Bucharest
Posts: 6

Romania 

Te salut Alex.

Multumesc de lamurire.
Din ce vad in poza ta, la mine lipseste acea brida U. Ceea ce face afirmatia mea eronata. Cu siguranta acum poate lua lejer foc masina si acel cablaj nu va mai avea de suferit. Laughing

Am dat bara jos la masina, sa remediez problema la ea, ptr ca dupa desfacere am decis sa repar si sa vopsesc, avaria fiind una minora (a fost smuls proiectorul din prindere si la stropitorul de parbriz i-a sarit siguranta. Se poate vedea pe suportul barii ca impactul a fost unul minor fara a influenta zic eu caderea cablajului. Protectia aia e prezenta.

Intre timp "m-am razbunat" putin pe masina, folosind-o in conditii mai putin obisnuite ptr un suv (in afara asfaltului, pe drum neasfaltat putin in regim de rallyraid) sa vad cat si daca se mai incinge acea zona si daca acel cablaj mai poate fi in pericol.

Tehnic nu exista pe dedesubt nici o problema si nici nu a aparut ceva.
Intre timp a fost dat meniul in engleza.


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Inca tin masina sub observatie. Si cand vine bara de la vopsit o montez.

Post #409495 27th Jun 2021 7:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site