Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > O parere despre cauciucuri
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
woox



Member Since: 22 Jan 2013
Location: Bucuresti
Posts: 42

2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Lago Grey
O parere despre cauciucuri

Buna seara,

Am o intrebare legata de cauciucurile mele de iarna, cauciucuri sunt cumparate de noi iarna trecuta dar am mers cu ele din pacate si toata vara non stop, nu sunt uzate dar mai sunt bune pentru iarna? eu stiu ca nu, dar am zis sa va intreb si pe voi ca in decembrie fac un tur mare in Romania si nu as vrea sa raman blocat tocmai din cauza asta Rolling with laughter

Daca nu mai sunt bine, ce cauciucuri de iarna Hard core imi recomandati ? Very Happy

Multam!
O seara faina!
Abude

Post #283532 5th Dec 2015 10:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

De ce sa nu mai fie bune?
Si mie mi s-a intamplat intr-un an acelasi lucru, iar in iarna/iernile urmatoare totul a fost OK....

Post #283534 5th Dec 2015 11:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
woox



Member Since: 22 Jan 2013
Location: Bucuresti
Posts: 42

2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Lago Grey

Pai asa stiam, ca se strica calitatea cauciucului, ca pentru iarna sunt facute cu o anumita compozitie si la temperaturi ridicate se strica calitatea cauciucului, acelasi lucru fiind valabil si pentru cele de vara.

sunt aberatii ? Question

Post #283536 5th Dec 2015 11:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Cauciucul este mai moale, intr-adevar, mai flexibil, se uzeaza mai repede, dar nu cred ca structura lui interna se strica....
O diferenta de 20-30 grade, fata de temperaturile la care se produc cauciucurile, sunt, zic eu, nesemnificative pentru a strica compozitia interna...
Ba chiar am vazut pe unii ca le folosesc la (light) off-road, tocmai pentru ca sunt mai moi, au mai multe striatii si "musca", au aderenta mai buna.

Post #283550 6th Dec 2015 10:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
woox



Member Since: 22 Jan 2013
Location: Bucuresti
Posts: 42

2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Lago Grey

idea este ca am fost weekendul trecut la parcul national putna vrancea si era foarte foarte multa zapada, drumul era cat de cat curatat s la o curba in care mergeam cu aprox 40-50 km/h mi-a alunecat rau de tot, e jos era mazga si cred ca si gheata si m-am speriat rau ( mam oprit fix in parapet ) si de aceea ma gandeam sa le schimb desi au carne si nu sunt uzate.

PS: trebuia cumva sa merg si pe modul "snow" daca am vazut ca este atata zapada? ajuta in mers sau doar cand ramai ingropat undeva? consuma masina mai mult daca fac multi km cu ea setata pe snow ( ca de schimbat am vazut ca schimba altfel 'automata')?

Multam! Smile

Post #283552 6th Dec 2015 10:18 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Cred ca viteza era de vina... Laughing
Cat de bune sunt cauciucurile, totusi este o "caramida" de peste 2 tone si legile fizicii se aplica.
In fond suprafata de contact este extrem de mica in raport cu masa si viteza masinii...
Nu cred ca modul are fi facut vreo diferenta, poate doar la pornirea de pe loc.
Schimba altfel pentru a incerca sa nu rupa aderenta.
Si poate DSC e mai sensibil, dar, repet, dupa parerea mea viteza era cam mare pentru zapada + gheata + curba.

Post #283553 6th Dec 2015 10:21 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
woox



Member Since: 22 Jan 2013
Location: Bucuresti
Posts: 42

2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Lago Grey

Ok o sa ma risc atunci cu ele in maramures in decembrie Rolling with laughter
Crezi ca ar trebui sa imi iau lanturi ? Smile

Multumesc mult alex pentru raspunsuri Smile

Post #283554 6th Dec 2015 10:28 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Eu nu am folosit niciodata lanturi.
Iar distanta intre cauciuc si bratul telescopului este cam mica, mai ales in spate. Nu stiu ce lanturi ar intra acolo... Poate niste cabluri.
Poti sa cauti si sa iei pentru "peace of mind". Dar pentru toate cauciucurile, nu doar pentru fata, pentru a nu chinui Haldex-ul. Oricum drive-train-ul o sa fie chinuit de la socurile rotilor cu lanturi atunci cand o sa ajungi pe zone fara zapada.

Post #283558 6th Dec 2015 11:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
DareDevil



Member Since: 08 Dec 2013
Location: Bucharest
Posts: 25

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Manual Santorini Black

Raspund tarziu si aici dar...de ce nu Whistle Cu a mea am pierdut controlul o singura data, la Arcul de Triumf, la cateva zile dupa ce am cumparat-o. Dar cauciucurile aveau deja 5 ani (pe masina), profil destul de sters si erau all-season (goodyear wrangler hp). Viteza nu era mare, dar mazga ce acoperea asfaltul a fost suficienta. Norocul meu ca a fost noapte si nu aveam alte masini pe langa mine. Cateva zile dupa, le-am schimbat (Nokian WR2). De atunci nici un fel de problema. Lanturile noi, nefolosite, indiferent de drumurile bantuite. Am fost inclusiv la peste pe toamna tarziu (pe balta Valter Maracineanu) si din cauza vremii ploioase am hotarat sa schimb anvelopele de vara cu cele de iarna pentru un plus de comfort psihic. Chiar daca pamantul de acolo se lipeste si incarca cauciucul in draci nu am avut nici o problema. A iesit din toate baltile si pantele de acolo cu turatiile sub 2300 in conditiile in care zilele alea berlinele au avut "interzis" pe balta Bow down . La ski la fel, zapada si gheata destula in anumite situatii (statiunea Straja), nici o problema. Alta situatie pe sosea virajata acoperita cu zapada proaspata si batuta de masini...placerea mea (partea aia de orgoliu personal), lasam in urma lejer berlinele indiferent de marca si "pozitie sociala" Thumbs Up Sunt de parere ca, daca anvelopele sunt in parametrii, nu ai nevoie de lanturi atata timp cat faci totul cu masura. "Acela care ar respecta intocmai toate regulile de prudenta invatate, ar ramane in mod practic condamnat la inactivitate" Lionel Terray

Post #292730 6th Mar 2016 8:54 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site