Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu injectoarele
Post Reply  Down to end
Page 1 of 3 123>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame
Probleme cu injectoarele

Azi dimineata am pornit masina si am inceput sa curat zapada de pe ea. Masina a pornit bine si motorul a mers normal vreo 5 minute si apoi deodata se opreste ca si cum cineva l-a oprit din cabina. Nu am mai reusit sa-l pornesc desi electromotorul invarte iar dupa vreo 3 incercari am renuntat. Problema este ca nici macar nu dat semne ca ar incerca sa porneasca.

Mai tarziu am intrat cu diagnoza si surpriza, am eroare pe toate cele 4 injectoare. Am sters erorile si am incercat din nou sa pornesc dar fara succes, apoi am citit din nou erorile dar nu au mai aparut. Mai jos este captura de ecran din SDD:

Click image to enlarge

Din ce am mai citit pe net este posibil sa fie intrerupt cablul spre injectoare sau toate injectoare duse (putin probabil) sau s-a stricat calculatorul de injectie.

Post #246746 29th Dec 2014 5:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Nu sant expert în Freelander,dar e un as verifica dacă are motorina pe circuitul de joasă presiune sau sa fie calitatea motorinei, nu trece prin filtru.

Post #246775 29th Dec 2014 7:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Poate fi si asta, dar acele erori de la injectoare nu ar avea ce cauta atunci...

Din cate stiu eu, injectoarele au cablaje separate pana in calculatorul de injectie.
Daca au vreun traseu comun, atunci este intern ECU-ului.

Ai verificat sigurantele pentru ECU-ul de motor?
F1, F8 si F42 din cutia de la motor.

Post #246788 29th Dec 2014 8:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Multumesc de raspunsuri.

Maine daca nu e prea frig o sa verific sigurantele si o sa ma uit la cablul comun care merge spre injectoare. Stau si ma gandesc daca modificarea de soft facuta, softul de Rusia, nu are vreo legatura cu asta...

Oare gasesc pe undeva schema interna a ECU de motor ?

Post #246800 29th Dec 2014 9:36 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Poate te ajuta si schemele astea, macar sa-ti dai seama ce fire si cum se duc...
http://www.freel2.com/forum/topic2943.html

Post #246811 29th Dec 2014 10:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am verificat sigurantele plus releele R7 si R2 si sant bune. Au mai ramas de verificat firele si sa inlocuiesc calculatorul de injectie.

Post #246890 30th Dec 2014 2:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Verifica motorina,poate ai surpriza placuta. eu am pornit azi la -6 grade si a pornit greu. Nu o data in decursul anilor am patit asa ceva. Deobicei cand e frig alimentez de la rompetrol,e cea mai buna la temperaturi scazute.

Post #246891 30th Dec 2014 2:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Nu stiu ce sa mai cred dar DTC-urile citite sant destul de relevante zic eu, injectoarele nu mai primesc impulsuri de la ECU, si coincid cu modul cum a murit motorul, brusc, fara ezitari.

Motorina este de 55 de la Rompetrol (nu partener) si este aditivata special pentru iarna cu Diesel Fuel Supplement + Cetane Boost de la Power Service si putin ulei 2SO, deci nu prea cred sa fie din cauza asta, iar rezervorul este aproape plin.

Post #246905 30th Dec 2014 3:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Verifica si senzorul de turatie de pe volanta.
La mine el a fost de vina, erorile pe injectoare au aparut din cauza ca dadeam la automat si senzorul nu lasa masina sa porneasca ( folosesc termeni ne-tehnici pt ca asta am inteles eu de la mecanic).
Odata rezolvata problema senzorului si erorile sterse, nu au mai fost probleme.

Post #246910 30th Dec 2014 4:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Daca sant probleme cu senzorul de pozitie arbore cotit cred ca ar trebui sa am macar un DTC memorat legat de el pe langa cele de injectoare.

In cazul DTC-urilor P0201-11 pana la P0204-11 ECU-ul verifica curentul prin injectoare deci este o problema pe partea electrica.

Post #246913 30th Dec 2014 5:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Unde pot gasi descrierea pinilor de la conectorii ECU-ului ca sa pot identifica pinii care merg spre injectoare ? Am cautat in manualul de service si in schema electrica dar nu este nimic.

Oricum manualul de service pe care-l am este de tot rahatu facut, sare peste etape, nu descrie clar si precis procedurile, nu descrie toate DTC-urile ... Sau poate mai exista si alte documente.

Cautand pe net dupa DTC-uri am gasit manuale de service foarte bine facute, evident nu la Land Rover. Sad

Post #246945 30th Dec 2014 8:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Se pare ca L1, L2, M1 si M2 din conectorul gri sunt conectati impreuna la plusul sursei de inalta tensiune.
Ti-ar trebui un multimetru sau mai bine un osciloscop ca sa verifici functionarea corecta a injectoarelor.
Vezi mai jos.


Click image to enlarge

Post #247028 31st Dec 2014 12:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Alex, mii de multumiri Thumbs Up

Post #247063 31st Dec 2014 10:26 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am terminat cu verificarea iar rezultatul este ca toate injectoarele sant defecte. Sad Toate au rezistenta aproximativ de 180KΩ, verificat direct pe fiecare injector, mult peste cat este normal, maxim cativa Ω.

Incep sa cred ca ECM-ul sau softul a fost de vina pentru asta... Poate au fost expuse unui regim de functionare anormal.

Post #247110 31st Dec 2014 3:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nu sunt defecte si nu trebuie sa aiba cativa ohmi.
Injectoarele sunt piezo si ca atare au o impedanta mare, precum ai masurat.
De fapt si acea tensiune de comanda de peste 120V ar fi trebuit sa-ti spuna ca injectoarele sunt piezo.
Nu aveai cum sa comanzi un injector de cativa ohmi cu peste 120V...

Post #247133 31st Dec 2014 5:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 3 123>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site