Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Mesaj CRASH fara sa pornesca motorul, martor baterie aprins
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue
Mesaj CRASH fara sa pornesca motorul, martor baterie aprins

Buna ziua,

Sper sa nu repet alta discutie, din cat am studiat se pare ca nu, cer scuze daca exista si poate nu am gasit-o.
Am cumparat LR2 din 2007 de putin timp ,(S TD4, 160 CP) si sunt foarte mandru de el. Dar, l-am cumparat cu martorul de baterie la bord aprins (se aprinde cam la 10 secunde dupa pornire si asa ramane). Ma streseaza ideea si vreau sa-l repar. Am schimbat consumabilele la un service si am rugat si diagnoza pentru becul aprins. Dupa analiza raspunsul a fost: baterie in regula, alternatorul incarca si un cod de eroare care inseamna: posibila problema la firele de alternator sau problema la alternator.

Am plecat de la service, am ajuns acasa si am dat sa pornesc masina. De doua ori s-a intamplat urmatorul lucru : cand am apasat start au inceput sa caraie multe lucruri, la masina mai ales in zona torpedoului si la bord scria CRASH, HDC Fault, cam atat tin minte, poate a mai aparut si altceva, ca ma chinuiam sa extrag cheia deoarece m-am speriat de moment. La a treia incercare a pornit. Am mai executat 5 porniri de atunci ca ma stresa ideea si a pornit de fiecare data.

Sa fie legatura intre problema pornirii si martorul aprins ? (mentionez ca fostul proprietar a mers cu el aprins mult timp, dar si eu cam 1000 km pana am ajuns la service fara sa am ceva eveniment neplacut)

Sa fie lipsa de curent la pornire (s-a resetat si calculatorul cand a scris CRASH (resetarea am mai patit-o de 3 ori in 1000 km de cand am luat masina dar fara sa scrie CRASH si sa caraie)), cauzat si de deconectarea bateriei cu ocazia verificarii si conectarea ei la loc? Bateria se pare ca este cea originala, deci are 7 ani.

Cat de grav este , a mai patit cineva ceva asemanator?

Va multumesc.

Post #228260 2nd Jul 2014 12:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Cand bateria este cu probleme si are tensiune mica pe ea (adica e descarcata) apar mesaje si manifestari de genul acela.

Posibile cauze si probleme:
- Firul de comanda al alternatorului sa fie intrerupt sau cu intreruperi intermitente si astfel nu se incarca bateria si se ajunge in situatia asta. Ceva info aici: www.freel2.com/forum/topic14252.html
- Conexiunile bateriei cu caroseria sa fie cu probleme (oxidari, corodari, etc) si astfel sa ai probleme la consumuri mari, precum la pornire. Ceva info aici: www.freel2.com/forum/topic16694.html
- Bateria pe duca...

Acel bec aprins va stoca un cod de eroare. Nu ar fi rau sa citesti codurile de eroare si sa vezi apoi ce sa faci.
Citeste-le cu un tester dedicat Land Rover si nu unul generic. Sunt in Bucuresti ceva baieti, activi aici pe forum, care au tester. In minte imi vine acum johny_22_83 ( http://www.freel2.com/forum/member-johnny_22_83.html )

De asemenea, daca bateria e cea originala, 7 ani e cam pe acolo, mai ales pe o masina cu ceva electronica cum e Freelander2... Ar putea fi timpul sa o schimbi...

Post #228277 2nd Jul 2014 4:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Multumesc de raspunsul rapid si cuprinzator.

M-am exprimat gresit, am pus un tester la un service si era o eroare care spunea ca problema ar fi la firele de la alternator sau alternator.

Eu gandindu-ma la varsta bateriei, asa cum ai spus ma intreb oare este posibil sa schimb bateria si sa se stinga becul de la bord cu toate ca, codul de eroare (din pacate nu l-am notat dar poate fac rost curand de el) se refera la probleme de fire sau alternator.

Ma gandesc sa schimb intradevar bateria, dar pe o parte ma gandesc sa nu nimeresc una care sa tina mai putin decat aceasta care desi are 7 ani (cea originala) si probleba sa fie de la altceva.

Nu prea stiu in ce ordine sa o apuc.
Cred ca o sa merg pe mana celor de la service.
Am fost doar o data dar par ca se pricep.

Din experienta poate recomanda cineva un cod de baterie buna? Cred ca ma supar intro zi si o cumpar si montez de unul singur, sau poate ma duc la un centru rog sa o pun pe masina si testez daca se stinge becul.

Multumesc.

Post #228284 2nd Jul 2014 6:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Ia legatura cu Johny... Poate faceti si ceva teste cu bateria.

Are ceva experienta cu bateriile... Laughing Laughing

Vezi mesajele lui pe aici pe forum: http://www.freel2.com/forum/topic17603.html

Post #228286 2nd Jul 2014 6:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Multumesc, cand ma intorc din mini concediu si daca nu se rezolva dupa o vizita la service care este programat deja, am sa merg conform sfatului mentionat de tine.

Multumesc.

Post #228289 2nd Jul 2014 7:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

M-am decis. Vreau sa-mi montez acel fir suplimentar (de la minus la electromotor) de care am citit si vreau sa merg undeva sa-mi verifice firele la alternator. (de aceea va rog daca ma putei sfatui in Bucuresti sa ma duc la cineva care sa stie si sa poata sa-mi faca lucrul acesta., electricean, service ce o fi dar cu pricepere sa fie)

Sa va explic de ce brusc aceasta hotarare.

Spuneam mai devreme de miniconcediu, adica plecat 4 adulti cu 2 copii mici, la 180 km in Bulgaria o noapte. A dat masina la plecare un rateu (adica la peco cand sa plec am apasat de vreo 8 ori la start pana sa plece), dar bagaj facut multi in masina am strans din dinti si am plecat la drum. Bineinteles ca nu am oprit motorul pana la destinatie. Acolo am dat o pornire de proba. Si.... nimic, exact de ceea ce ma temeam. Dupa mai multe incercari nu se mai rabatau oglinzile si in final nici din telecomanda nu s-a mai descuiat, noroc ca citisem manualul cam cu 2 saptamani in urma ca ma uitam lung si nu puteam sa descui masina. Stress si fire albe in cap, au inceput a se contura. Ce sa fie oare, unde sa ma duc, duminica urma cu totul inchis, orasul mai mare era la 15 km de local. Complicat, dar am dat de un baiat grozav la receptie care, cu cheile si ajutorul lui am demontat bateria (i-mi doream sa fie bateria moarta, sa cumpar una si sa rezolv problema), cu masina lui ma dus in uras unde duminica fiind a gasit undeva deschis sa cumpar baterie. Colegul de acolo foarte priceput si dotat in ale bateriilor s-a apucat sa o masoare pe a mea pe toate partile, (a si printat sa vad ca 700 scrie pe baterie, 700 a iesit la test). Concluzia lui - bateria , desi este fabricata in 2003 (a citit el pe ea), si este de 7 ani pe masina (banuesc ca este cea originala ca este un scris cu ford pe ea) -este la fel de buna ca oricare din bateriile mele.(si era inconjurat de o gramada , era un fel de dealer central) Dezamagit ca nu este bateria de vina, si deja nu mai vedeam rezolvare la caz, i-am convins sa-mi dea si una noua, sa ma duc doar sa o incerc macar odata. Mi-a curatat si bornele si m-a sfatuit sa o pun pe a mea prima data si sa mai incerc sa dau la automat. Am ajuns unde aveam masina, am pus-o pe a mea din nou si nimic. Noroc ca in acest timp prietenul bulgar se juca cu firul de la minus. Masina a pornit intr-un final.
Atunci am tras concluzia ca nepornirea este de la depunerile pe prinderea bornei minus (un praf alb ce l-am mai curatat sau firul de minus intrerupt imediat dupa borna). Am plecat cu masina mea de data asta sa-i innapoiez bateria cea noua. Dragut mi-a masurat la borne 13,8 cu motorul pornit, si 13,5 cu ceva consumatori si un pic turata. Mi-a spus sa ma duc linistit ca ajung acasa. (eu am si martorul de baterie aprins la bord de cand am cumparat-o)

Din ceea ce am citit ca recomandare din partea voastra si din ceea ce am patit cred ca trebuie sa curat bine prinderea la borne, sa verific integritatea firului imediat dupa minus, sa montez un fir de la minus la electromotor (prin asta sa evit momentele de nepornire), dar si sa verific firele de la alternator, in special cel albastru (in ideea ca gasesc de ce sta martorul aprins la bord)

De aceea rog sa ma sfatuiti spre cineva priceput sa faca toate cele de mai sus prin Bucuresti.

Multumiri colegilor de forum dar si colegului din Bulgaria.

Post #228491 6th Jul 2014 9:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nu-i prea stiu pe cei din Bucuresti, dar iata 2 link-uri unde mai gasesti pasionati LR:
http://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?407-Land-Rover
http://www.lroc.ro/forum
De obicei se intalnesc joia prin Herastrau...

Post #228502 6th Jul 2014 10:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Am rezolvat problema cu becul aprins la bord (baterie).

Ca idee am banuit alternatorul.
L-am dat jos, l-am dus la reparat. Se pare ca nu a avut defectiuni la diagnosticare, dar mi-a schimbat acel releu (care nu a putut fi diagnosticat).

Dupa mai multe pareri prin service-uri tot alternatorul a fost banuit.
Am cumparat unul identic dupa cod, tot Bosh, tot Fabricat in Anglia, si m-am dus sa-l schimb.

De data aceasta cand mecanicul a tras sa scoata mufa de la releul alternatorului, s-a rupt firul undeva unde intra la un manunchi izolat.

Acolo era problema, firul era tinut doar in izolatie fiind intrerupt. A fost izolat si gata. Ceva timp si bani s-au dus ca problema sa fie rezolvata. E bine sa ai si noroc.

Concluzie: Alternatorul meu era bun. Acum mai am si unul de rezerva, original.

Post #236681 3rd Oct 2014 8:44 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Ma bucur ca ai rezolvat. Thumbs Up
Poate reusesti sa valorifici noul alternator si sa-ti recuperezi o parte din bani.
Deci pana la urma era prima mea banuiala/cauza din primul meu raspuns. Very Happy

Post #236751 4th Oct 2014 11:56 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site