Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Filtrul de particule (DPF) & related stuff
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Eu am DPF-ul dat jos plus softul modificat deci nu este asa simplu ...

Post #215641 3rd Feb 2014 8:59 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Scuze de intarziere dar abia acum am vazut mesajul tau.

O sa-ti trimit toate fisierele pe care le am. Am si un back-up de ECU citit prin JTAG nu prin OBD, dar modificarea DPF-off a fost facuta prin OBD. Din pacate eu nu am WinOLS-ul.

Eu vreau sa incerc ca fac un emulator pentru DPF care sa functioneze cu softul nemodificat. Am cateva idei cum pot emula senzorii de temperatura, iar la cel de presiune diferentiala e simplu... but time is my enemy ...

Post #218828 7th Mar 2014 9:46 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Deci persoanele care s-au ocupat de ECU-ul tau l-au desfacut pentru a citi informatia din el.
Apoi l-au inchis la loc, iar dupa ce au facut modificarile, ti le-au scris prin portul OBD, nu?

Si de la ultimul flash, ai mai avut probleme cu warning-urile legate de DPF?
Ca, parca la inceput, nu reusisera prea bine... Asa spuneai pe forumul ala de tuning.

Post #218830 7th Mar 2014 10:21 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

L-au desfacut doar ca sa faca un back-up in cazul in care ceva nu merge cum trebuie pe OBD. Dar ca sa-l modifice a fost citit si scris prin OBD. Din ce am inteles, prin OBD nu se poate citi toata memoria flash, sau ma rog, nu cu softul ala ...

Oricum softul nu a fost modificat de cei de la noi, au fost niste incompetenti, mi-au pus alte harti de motor si consuma ca dracu. Atunci am trimis in UK pe mail softul la cineva si am platit doar 50 GBP pentru asta.

Singura problema pe care o am acum este ca periodic trebuie sa refac secventa de initializare filtru altfel intra in limitare pentru numar de km, pentru ca procedura nu a fost facuta corect atunci. Nu am nici o avertizare in bord, doar limitarea. Am crezut ca am reusit sa rezolv problema si chiar am avut vreo 2000KM parcuri fara probleme dar dupa un reset de baterie a inceput sa intre in limitare dupa aprox. 800-1600KM. Trebuia cu filtrul montat si softul nemodificat facuta regenerarea de trei ori, rulata secventa de initializare, apoi citit softul prin OBD, modificat, si rescris softul modificat.

Post #218832 7th Mar 2014 10:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

As mai avea ceva intrebari, daca se poate...
1. Ce intelegi prin limitare?
2. Cand ai trimis softul in UK, ai trimis toata memoria sau doar zona de date?
3. Cand ai primit softul inapoi, ti l-au scris ei prin OBD?

Zona de executabil (programul) si zona de date sunt doua zone diferite in ECU. Zona executabila este, se pare aceeasi, si la non DPF si la DPF. Acelasi fisier "EXE" se scrie in ECU.
Zona de date este, in schimb, diferita. Dar tot o zona nevolatila, adica ECU-ul nu scrie nimic in acea zona.
Inseamna ca acele informatii sunt in zona de configurare, unde sunt si informatiile de IMMO, care nu poate fi citita prin OBD.
Si atata vreme cat EXE-ul nu a fost modificat, oare cum se previne acea limitare?
Posibil, dupa parerea mea, pentru o dezactivare reala sa trebuiasca:
- ori schimbat vreun "bit", ceva ON/OFF in zona de configurare. Dar asta nu poate fi scrisa prin OBD, precum ai spus ca s-a intamplat la scriere.
- ori incercata sa fie scrisa o zona de date cu un fisier "DATA" pentru o masina non DPF, dar din acelasi lot de ECU-uri
- ori modificat EXE-ul, lucru la care putini se baga.

Imi dau cu parerea aici, in lumea asta a chiptuningului si a hartilor de ECU sunt doar de cateva zile... Very Happy

Stiu ca suna ciudat si poate cer cam mult si sunt nesimtit, dar poti sa faci share la acea incarcatura modificata ca sa comparam cu originalul si sa vedem unde s-a modifcat ceva?
Thanks! Bow down

PS: Cred ca ar fi bine sa mutam partea de DPF off intr-un topic nou...

Post #218838 7th Mar 2014 11:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Prin limitare inteleg limitarea motorului la maxim 3000rpm din cauza ca nu reuseste sa faca regenerarile periodice. In UK am trimis numai .bin-ul citit prin OBD si tot ei l-au scris inapoi.

Am vorbit pe mail cu tipul din UK si am inteles ca la aceasta versiune de ECU nu se poate manari complet softul. Din aceasta cauza se mai adauga o zona de cod suplimentar care emuleaza functionalitatea de DPF plus ca se elimina hartile de regenerare si mesajele de eroare pe care le trimite ECU.

Ce am mai inteles este ca inca nu s-a reusit sa se modifice locatiile de memorie de unde softul LR citeste datele de la periferice, adica valorile de la senzori plus ceva contori care masoara incarcarea filtrului, si din aceasta cauza senzorii trebuie sa ramana conectati, iar bucata de cod adaugata reuseste sa schimbe acele valori si sa prosteasca softul LR. Softul adaugat trebuie sa se sincronizeze cumva si sa porneasca de la niste valori de initializare, sincronizare care se face doar daca se respecta procedura.

Pe mail am trimis doua .bin-uri, unul este original iar celalalt modificat (are numele mai lung).

Post #218844 7th Mar 2014 12:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Inca nu le-am primit... Dar poate ajung mai incolo.
Daca nu, poate nu i-a placut vreunui mail server/mail antivirus de pe traseu de extensia fisierelor (BIN).
Poti sa le pui intr-o arhiva, parolata, ca sa nu se poata uita in ele serverele si ale lor antivirusuri?
Multumesc mult de tot pentru disponibilitate!
Raman dator! Thumbs Up

Post #218850 7th Mar 2014 1:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

In ultimul mail trimis am pus patru fisiere intre care sant si cele doua binare. Ai primit toate fisierele ?

Post #218857 7th Mar 2014 2:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Acum m-am uitat cu atentie si am gasit fisierele. Mi-a scapat data trecuta.

Acel fisier de 512000 octeti este zona de date (DATA) a ECU-ului.
Daca doar acel fisier a fost citit si modificat, atunci partea cu cod adaugat este vrajeala.
In zona in care acest fisier se scrie nu exista portiune de cod executabila care sa emuleze DPF-ul.
Adica procesorul nu ajunge sa execute cod din zona asta. Doar extrage date pe baza carora functioneaza.
Sper sa nu te superi ca o spun asa, dar crede-ma, in ultima perioada am studiat acest ECU destul de mult din punct de vedere al blocurilor de memorie, functionare, securitate, etc.
Zona executabila este in cu totul alta parte si nu este modificata deloc prin scrierea acestui fisier.

Intr-adevar, anumite harti sunt anulate, si probabil ca ECU-ul nu mai tine cont de presiuni, cantitate de funingine, temperaturi, etc., dar partea de regenerare bazata pe distanta este probabil activa.

Oricum, multumesc mult pentru fisier! Thumbs Up

O sa incerc sa ma uit cu atentie si sa vad si ce erori au fost anulate.
Cine stie, poate acea limitare este de fapt in urma altei erori si anulandu-se erorile nu-i simti decat efectele, fara sa stii din ce motiv este...

Post #218892 7th Mar 2014 10:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Am ajuns acasa si m-am uitat cu atentie pe fisiere.
Zona de erori este neatinsa. Deci nu s-a modificat aparitia niciunei erori.
Deci daca nu-ti apare nicio eroare, atunci acestea nu apar pentru ca parametrii sunt in plaja acelor harti modificate.
Se poate vedea din BIN ca zona E300 - F100, unde sunt descrise erorile, este nemodificata intre cele 2 fisiere.

Dar poate gresesc...
O sa incerc sa aflu ce fisier de date pentru o masina fara DPF, din zona ta de VIN, si sa fac comparatie intre cele doua.

Post #219001 9th Mar 2014 10:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Retrag ce am spus mai devreme....
Nu ca as fi gresit in ceea ce am spus, nu am gresit, dar am gasit altceva: tipul a modificat in alta zona ceva ceea ce m-a lasat perplex. Shocked

Am acasa un ECU "guinea pig" pe care fac teste. Am banuit ca a modificat totusi ceva in zona de erori si am testat si eu acelasi lucru.
Acel ECU de test, deoarece este pe masa, dadea 10 erori distincte. Nu detecta debitmetru, nu detecta injectoare, nu detecta senzori, etc. etc. Se intelege, e pe masa, nu pe masina conectat cu toate perifericele.
Evident, erorile de mai sus nu aveau nici o legatura cu DPF-ul.

Si totusi, dupa scrierea modificarilor, surpriza: NICI O EROARE !!! Shocked

M-am uitat cu atentie si ghici ce: nu numai ca a eliminat erorile de DPF, a eliminat TOATE erorile. Shocked Shocked Shocked
Cu alte cuvinte a spus ECU-ului ca nu exista tabela de erori. Si ca atare, ECU-ul, cu toate ca sesizeaza probleme, nu stocheaza nimic, pentru ca "nu stie ca sa spuna". Nu are nici o referinta la o tabela de erori.

Deci acel ECU care-l ai pe masina, cu softul de acum, nu a sa dea nici o eroare, ever!
Testeaza de curiozitate si scoate mufa de la senzorul de temperatura motor sau de la debitmetru si apoi pune contactul sau porneste motorul.
Ar trebui sa ai o eroare sau mai multe stocate. Citeste erorile si o sa vezi surpriza....

Imi intaresc convingerea acum ca, de fapt tipul, nu prea a facut mai nimic si de fapt a scos toate erorile.
Mi se aprinsese beculetul de atunci cand a spus ca a bagat o parte de cod care sa emuleze DPF-ul. Nici vorba...

Acum limitarea e foarte posibil sa apara de la altceva.....

Post #219007 9th Mar 2014 11:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Momentan nu pot testa dar cred ca ai dreptate. Am schimbat nu de mult senzorul MAF si nu am avut nici o eroare chiar daca motorul mergea cand am scos mufa. La fel cu senzorii de temperatura si cel de presiune diferentiala de la DPF.

Legat de limitare in mod sigur este de la DPF pentru ca daca refac secventa de instalare filtru, ca si cum as pune un filtru nou, limitarea dispare.

Post #219014 9th Mar 2014 12:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

motorul meu e fara DPF,deci Alex,daca vrei si ne reglam cu ora sa ne vedem,poti copia de la mine,am mai avut pe cineva (doar am discutat despre asta ) care tot din aceasta cauza mi-a copiat softul.

Post #219016 9th Mar 2014 1:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

atlas wrote:
Legat de limitare in mod sigur este de la DPF pentru ca daca refac secventa de instalare filtru, ca si cum as pune un filtru nou, limitarea dispare.

Da, dar initializarea filtrului implica si executarea unei serii de proceduri secundare si stergerea erorilor, deci e posibil sa fie doar o coincidenta...
Dar nu sunt sigur, asa ca s-ar putea sa ai dreptate. Oricum, anumite harti sunt sterse, asta fara indoiala...

Catalin, la ce te referi?
Daca la zona de date, atunci am toate incarcaturile, pentru toate variantele, in baza de date a SDD-ului.

Nu ne ramane decat sa incercam sa-l facem sa mearga.
Precum am spus, sunt doar de 2-3 saptamani in "realm"-ul asta cu modificarile ECU-ului de motor si ma mai "impiedic" un pic... Vorba unuia.... Orice sut in c.r e un pas inainte. Very Happy

Post #219019 9th Mar 2014 1:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

atlas
Am dat peste un program pe net, VOLTA este numele, care se lauda ca face EGR off si DPF off la mai multe tipuri de ECU-uri.
Am luat fisierul tau original si l-am procesat cu el.
Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca rezultatul e aproape acelasi cu cel pe care l-ai trimis modificat.
Deci, tipul probabil l-a modificat cu programul ala.
EGR off se pare ca face OK, dar DPF....
Stiu, pun sare pe rana, scuze, dar poate asa invatam...

Post #219608 15th Mar 2014 7:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site