Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > vibratii bizare
Post Reply  Down to end
Page 1 of 3 123>
Print this entire topic · 
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue
vibratii bizare

salut,
scuzati anumite stangacii, dar scriu intaia oara pe un forum!
Sunt posesorul unui FRL2, 2010, de circa 2 luni, cumparat de la PremiumAuto. Initial vroiam unul nou dar am gasit un automobil la 6000 km, in cadrul reprezentantei, cu dotari suplimentare fata de ce vroiam sa cumpar de aceiasi bani. Toate bune pana aici, in urmatorii 2000km insa am remarcat o vibratie (reclamata, am observat, si in alte parti) bizara a masinii. initial aparea intre 2600-3000 rpm, la accelerare maxima. Practic, pe autostrada, decuplam cruise-control-ul de la 150km/h, il reactivam, masina accelerand puternic pentru a reveni la viteza initiala. La 2600 rpm, aparea o vibratie puternica in masina, asemanatoare momentului cand se calca banda limitatoare cu "rizuri" la mare viteza (initial credeam ca iese masina de pe sosea). Pe scurt, am reclamat-o, mi s-a oprit masina, initial s-a resoftat modulul cutiei automate si am reprimit masina cu un alt gen de vibratii! intre 1700 si 2300 rpm si intre2700 si 3200 rpm, mai diminuate, dar evident pe o plaja mult extinsa. Vibreaza uneori si la decelerare scurta. Am gasit multa complianta la dealer, a ramas masina acolo, am primit o masina pentru utilizare, si cam atat! Este de doua saptamani acolo, nu ii dau de cap, au verificat tot, au contactat producatorul, acesta solicitand teste suplimentare, dar fara nici un rezultat. ma astept sa primesc masina inapoi cu o mare ridicare in umeri!
S-a mai confruntat cneva in tara cu probleme asemanatoare?

Thanks!

Post #79727 2nd Nov 2010 5:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
iain cooper



Member Since: 27 Aug 2007
Location: north of Glasgow
Posts: 1989

Scotland 2009 Freelander 2 TD4_e HSE Manual Lago Grey

Bine ati venit pe forum, sunt cāteva subiecte care rulează la vibraţii re moment.

dacă aveţi o privire Sunt sigur că veţi recunoaşte simptomele!

Iain

Post #79729 2nd Nov 2010 6:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Bine ai venit printre noi! Very Happy Thumbs Up
Daca vrei, da o raita si prin topicul de prezentare si spune-ne cateva cuvinte despre tine si impresii despre masina.
Acum despre problema... Smile
Daca vibratiile sunt dependente de turatia motorului sunt date de motor si/sau anexele lui.
Daca sunt dependente de viteza sunt din trenul de rulare.
Toate motoarele au vibratii. Totul este sa se intruneasca anumite conditii: turatii, sarcini, mase in miscare neechilibrate in interiorul motorului sau in interiorul pieselor componente.
In general vibratiile sunt eliminate prin componente pentru amortizare (bucsi, tampoane din cauciuc, etc), arbori de echilibrare, etc.
In cazul tau, as crede mai degraba ca este vorba de un contact al unei piese din exteriorul motorului (galerie de evacuare, conducte, etc) cu o parte a caroseriei. Sau un tampon de cauciuc pe care se sprijina motorul sau cutia pe caroserie poate avea probleme/fii defect/rupt.
Eu as incerca in locul tau sa creez vibratia pe loc, deasupra unei rampe, cu frana calcata, masina in viteza, prin turarea progresiva a motorului pana se simte acea vibratie. Cu alte cuvinte, creezi o situatie de motor in sarcina. Cu ajutorul unui coleg se poate vedea de unde apare vibratia.
Dar e o procedura un pic riscanta, cred ca iti imaginezi de ce. Daca ti-e teama, incearca sa o faci pe un stand de masurare a puterii/cuplului. Dar ai grija sa fie pentru ambele axe/punti. E un 4x4 totusi... Laughing
Ideea e sa te poti uita static la o problema dinamica. Wink

Post #79764 3rd Nov 2010 11:17 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
xtattsbox



Member Since: 26 Jan 2010
Location: Suffolk
Posts: 413

United Kingdom 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

Excuse me crashing the post. But using the translation tools on Google, this looks like exactly the same problem that I am having with my car. Interestingly the 3rd car on this forum that is exhibiting the same issue... Hi Darling, I'll be home in 10 mins. If I'm not back, please read this message again...

Post #79766 3rd Nov 2010 11:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue

Multumesc pentru raspunsuri!

Si eu am insistat pentru verificarea functionalitatii motorului, vibratiile avnd o dependenta clara de turatia motorului, nivelul de sarcina etc. Au testat masina in mers aprox. 500 km, pe stand de masurarea cuplului, etc. Au inlocuit pentru testare diferential, planetare.... si nimic. Masina este in continuare la ei, nu au un raspuns clar din partea producatorului (am inteles ca cere detalii suplimentare legate de caracteristicile zgomotului si vibratiilor). Este interesanta schimbarea plajei in care apar dupa resoftarea modulului cutiei. Mai nou, mi s-a comunicat ca in reprezentanta este o masina cu aproximativ 2000 km, automata ca si a mea, care are aceleasi simptome in acelasi interval de rpm! Sunt curios de raspunsul final: este clar ca masina are o problema, producatorul a acceptat-o prin solicitarea testelor la care este supusa masina de aprox. 3 saptamani, dar sunt sigur ca ma vor chema sa ridic masina cu un raspuns oficial de genul: "nu prezinta fenomene anormale in timpul functionarii...". Inca astept un raspuns, pe care il voi solicita in scris, ca si pozitie oficiala a producatorului. Dupa care va urma evident o testare intr-un alt service, de unde voi solicita o opinie, evident in scris penru a actiona caile legale daca va fi cazul.
Si, in continuare, imi astept masina (mi-au pus la dispozitie un S-type pe acesta perioada).

Am gasit intr-adevar pe forum alte doua masini cu simptome identice! Nu ar trebui ca producatorul sa ridice cateva semne de intrebare si un raspuns clar si identic pentru toate aceste situatii (identice)?!

<Multumesc!

Post #79781 3rd Nov 2010 5:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue

xtattsbox wrote:
Excuse me crashing the post. But using the translation tools on Google, this looks like exactly the same problem that I am having with my car. Interestingly the 3rd car on this forum that is exhibiting the same issue...


Hey,

What does your Dealer say concerning this? Did you manage to resolve the problem or are you still looking for solutions? Can you give me a link to the topic that debates this issue? Thanks...

Post #79782 3rd Nov 2010 5:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
xtattsbox



Member Since: 26 Jan 2010
Location: Suffolk
Posts: 413

United Kingdom 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

No problem - http://www.freel2.com/forum/topic6283.html

You will see that the initial response from LR will be that the car is "within specification". I am still waiting for the date from the dealer for the second Regional Technical Manager visit, where, at the suggestion of Customer Services, I will accompany him on the test drive.

Part of the problem with getting this problem diagnosed is that, in my car, it gets worse as the car does more miles in one journey. When they test the cars, they are cold and the vibration is not as pronounced in my car when cold. I intend to drive the car for 2-2 1/2 hours, (Basically I will drive from home in Suffolk to London and back to the dealer, about 130 miles. It should make sure that the car is really hot and will then "demonstrate" the vibration.

I hope that this helps. Hi Darling, I'll be home in 10 mins. If I'm not back, please read this message again...

Post #79784 3rd Nov 2010 5:44 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

mihai-adrian wrote:
vibratiile avnd o dependenta clara de turatia motorului, nivelul de sarcina etc.
Au testat masina in mers aprox. 500 km, pe stand de masurarea cuplului, etc.
Au inlocuit pentru testare diferential, planetare.... si nimic.

Este o prostie sa schimbi planetare si diferential atata timp cat vibratiile sunt dependente de turatia motorului si nu de viteza masinii. Daca vibratiile ar fi aparut doar la anumite viteze, independent de turatia motorului, da, era o problema de tren de rulare, prin aceasta intelegand inclusiv diferential si planetare.
Dar la tine e vorba de vibratii la anumite turatii si anumite sarcini. As pune pariu ca e o problema legata de un suport de motor/cutie sau ceva atinge la caroserie.
Incearca sa-i rogi sa schimbe tampoanele de la motor si cutie si, eventual, cele de la tubulatura de evacuare/tobe.
Si da, daca se schimba ceva la softul cutiei/motorului, atunci vibratiile pot aparea la alte turatii, deoarece se schimba regimul de functionare al motorului - alte curbe de avans injectie, cantitate de combustibil injectat, etc, ceea ce inseamna alt mod de ardere al combustibilului - alte vibratii.


Last edited by alex_pescaru on 3rd Nov 2010 6:50 pm. Edited 1 time in total

Post #79787 3rd Nov 2010 6:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

I will post in English too...

It is wrong, in my opinion, to change the differential and drive shafts as long as the vibrations are dependent on engine's speed and not vehicle's speed.
If the vibrations would occur only at certain road speeds, regardless of engine RPM, yes, it was a train problem, including differential and drive shafts too.
But on your case the vibration apear only at certain engine RPMs and loads.
I'll bet that's a problem with an engine/gearbox mountings or something touches the body.
Try to ask them to change the engine/gearbox mountings and also all the exhaust pipes rubber mountings.
Also to check if anything from the drivetrain (engine, gearbox, exhaust system up to final muffler) doesn't touch directly the body.
And yes, if you change something in the engine/gearbox software, the vibrations may occur at other engine speeds, because the engine operating conditions change - other injection advance curves, other fuel injection quantities, etc., which is another way of burning of fuel - other vibrations.

@xtattsbox
When the engine bay is warm, the rubber from the engine mountings could soften, which can translate in a slight more vibrations transmited through/to the body.

Post #79788 3rd Nov 2010 6:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue

alex_pescaru wrote:
mihai-adrian wrote:
vibratiile avnd o dependenta clara de turatia motorului, nivelul de sarcina etc.
Au testat masina in mers aprox. 500 km, pe stand de masurarea cuplului, etc.
Au inlocuit pentru testare diferential, planetare.... si nimic.

Este o prostie sa schimbi planetare si diferential atata timp cat vibratiile sunt dependente de turatia motorului si nu de viteza masinii. Daca vibratiile ar fi aparut doar la anumite viteze, independent de turatia motorului, da, era o problema de tren de rulare, prin aceasta intelegand inclusiv diferential si planetare.
Dar la tine e vorba de vibratii la anumite turatii si anumite sarcini. As pune pariu ca e o problema legata de un suport de motor/cutie sau ceva atinge la caroserie.
Incearca sa-i rogi sa schimbe tampoanele de la motor si cutie si, eventual, cele de la tubulatura de evacuare/tobe.
Si da, daca se schimba ceva la softul cutiei/motorului, atunci vibratiile pot aparea la alte turatii, deoarece se schimba regimul de functionare al motorului - alte curbe de avans injectie, cantitate de combustibil injectat, etc, ceea ce inseamna alt mod de ardere al combustibilului - alte vibratii.


au verificat tampoanele, tubulatura, se uita cam ciudat la filtrul de particule, acesta aparand pe masinile din tara de curand. Si eu am sentimentul ca nu insista mai mult pe verificarea motorului, dar mi s-a comunicat ca acum verificarile sunt conduse de catre producator, si acestea sunt verificarile solicitate. inainte de resoftarea cutiei, vibratiile se simteau puternic in zona de cuplu maxim, la accelerare maxima. asta ar trebui sa duca cu gandul la motor cred! ma gandesc la turbina, tubulatura, ceva subdimensionat prin prisma unei piese defecte la masina mea (sau la o serie de masini din acelasi lot). inca stept un raspuns si evident masina.

Post #79797 3rd Nov 2010 7:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue

alex_pescaru wrote:
mihai-adrian wrote:
vibratiile avnd o dependenta clara de turatia motorului, nivelul de sarcina etc.
Au testat masina in mers aprox. 500 km, pe stand de masurarea cuplului, etc.
Au inlocuit pentru testare diferential, planetare.... si nimic.

Este o prostie sa schimbi planetare si diferential atata timp cat vibratiile sunt dependente de turatia motorului si nu de viteza masinii. Daca vibratiile ar fi aparut doar la anumite viteze, independent de turatia motorului, da, era o problema de tren de rulare, prin aceasta intelegand inclusiv diferential si planetare.
Dar la tine e vorba de vibratii la anumite turatii si anumite sarcini. As pune pariu ca e o problema legata de un suport de motor/cutie sau ceva atinge la caroserie.
Incearca sa-i rogi sa schimbe tampoanele de la motor si cutie si, eventual, cele de la tubulatura de evacuare/tobe.
Si da, daca se schimba ceva la softul cutiei/motorului, atunci vibratiile pot aparea la alte turatii, deoarece se schimba regimul de functionare al motorului - alte curbe de avans injectie, cantitate de combustibil injectat, etc, ceea ce inseamna alt mod de ardere al combustibilului - alte vibratii.


Initial zgomotul parea ca vine din spate, asa au focalizat investigatiile catre trenul posterior.

Post #79798 3rd Nov 2010 7:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

mihai-adrian wrote:
inca stept un raspuns si evident masina.

Iti tin pumnii ca sa fie cel bun si dorit. Thumbs Up

Post #79847 4th Nov 2010 8:54 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mihai-adrian



Member Since: 02 Nov 2010
Location: bucharest
Posts: 11

Romania 2010 Freelander 2 TD4 SE Auto Biscay Blue

La multi ani!
Uite ca a venit si raspunsul dupa "dupa 20 de ani": Masina se incadreaza in parametrii normali de functionare, vibratiile respective fiind o "particularitate" a modelului.
Ma asteptam la asa ceva, dupa parerea mea ar trbui informati toti potentialii cumparatori ca masina lor s-ar putea sa aiba anumite particularitati, farmecul achizitionarii unei masini noi fiind tocmai descoperirea acestora!
Acum 2 luni m-as fi ambalat mai tare, as fi rugat avocatul sa faca o plangere oficiala, dar m-am plictisit (si vibratiile au diminuat, si eu m-am mai obisnuit cu ele).
Va multumesc pentru sfaturi.
Mihai

PS: am inteles ca problema ramane deschisa la producator, "asteptam" o solutie.

Post #88758 20th Jan 2011 9:31 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
xtattsbox



Member Since: 26 Jan 2010
Location: Suffolk
Posts: 413

United Kingdom 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

Mihai-Adrian, I fear that you have fallen foul of the same problem that I had and the same result. The answer stinks!! My solution was to change cars. Really disappointed in Land Rover, because I loved the car. Hi Darling, I'll be home in 10 mins. If I'm not back, please read this message again...

Post #88761 20th Jan 2011 10:14 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Mihai-Adrian
Pana la urma ai reusit sa scapi de vibratii?
De curand se pare ca si a mea a dezvoltat vibratii similare. Insa, spre deosebire de vibratiile despre care vorbeai tu sau despre care vorbeau alti colegi de forum care au mai prezentat astfel de situatii, ale mele sunt legate de viteza masinii. Īntre 70 si 90-95 km/h vibreaza suficient de puternic incat sa se simta si de pe scaunul din dreapta. Evident, se simte si in volan. Masina are cutie automata. Am selectat command shift si am incercat diverse trepte sa vad daca dispar vibratiile sau nu. Nu e nicio schimbare, fie ca e treapta 3, 4, 5 sau chiar 6. Am observat, insa, ca se intampla doar atunci cand motorul e in sarcina. Daca e la vale si nu o accelerez, nu se mai simt vibratiile (sau asa mi se pare mie). Initial am crezut ca e o problema de echilibrare a rotilor. Am cumparat cauciucuri noi si am echilibrat rotile. Vibratiile au ramas, insa.
Ba mi se pare ca a crescut si consumul (s-ar putea sa nu aiba nicio legatura una cu cealalta) - 14 l % in conditiile din Bucuresti. Īnainte aveam 12 - 12,5.

Post #153618 4th Sep 2012 8:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 3 123>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site