Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Modificari si imbunatatiri
Post Reply  Down to end
Page 4 of 13 <123 45 ... 111213>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

1. Daca deschizi capota, cum te uiti la motor din fata, ai in dreapta bateria acoperita de un capac. Daca mergi cu privirea spre stanga, in partea de sus, de-a lungul acelui plastic negru, in fata pasagerului, mai este un capac mic (aprox. 10x10 cm). Este pentru accesul la tubulatura de AC. Il deschizi si te uiti inauntru pe peretele dinspre habitaclu. Ai sa vezi un cauciuc rotund, ca un capacel. Pe acolo. E special facut, pentru a trece diverse cabluri.

2. De pe orice siguranta (din cele dinauntru de la picioarele pasagerului) care are tensiune cand e contactul pus. Se gasesc adaptoare (calareti) pentru sigurante cu cablu la unul din capete. Sau lipesti direct pe fire acolo unde ai nevoie. Eu asa am facut, dar trebuie multa atentie.

Post #129916 30th Jan 2012 9:36 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

multumesc!
o sa incerc, insa astept sa se mai incalzeasca putin afara ca imi ingheata degetele pe capota acum Laughing

Post #129917 30th Jan 2012 9:45 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Chiar daca nu a mai postat nimeni nimic de ceva timp despre modificarile realizate, m-am gandit sa o fac eu.
Am analizat toate variantele discutate pe acest forum despre cum am putea "scapa" de acea gaura ingrozitoare din bord (ma refer la cei mai putin norocosi, care nu au navigatie) si am ales sa construiesc un calculator auto sau carputer, cum i se mai spune.
Si cam asta este ceea ce a rezultat:

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge

Post #147675 4th Jul 2012 5:38 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Bravo! Foarte fain a iesit!

Ce sistem hardware ai folosit?
Ce monitor ai folosit? Cum e conectat cu sistemul?
Partea de touch screen e conectata pe USB?

Post #147715 4th Jul 2012 10:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Multumesc pentru apreciere
Sistemul este bazat pe o placa mini-itx Asus e35m1 deluxe care are integrat un procesor AMD zacate dual core de 1,6 MHz, cu bluetooth si wireless integrat, o memorie de 4Gb, un hard ssd de 40 Gb si o sursa de alimentare m2-atx, special pentru auto.
Sistemul l-am achizitionat piesa cu piesa (ca sa-l fac pe gustul meu) si m-am ocupat singur de asamblare, cablare, etc. Rezultatul arata cam asa:

Click image to enlarge


Alimentarea sistemului se face direct de pe baterie si are si un fir pe care l-am legat la deja celebra siguranta F5. Pornirea sistemului se face, astfel, la punerea contactului. Cand se ia contactul, sursa de alimentare este setata sa treaca sistemul in hibernare, dar sa-i furnizeze curentul necesar timp de 2 ore. Daca masina nu este pornita in intervalul de 2 ore sursa taie complet curentul de la baterie. Aceasta setare poate fi modificata dupa placul fiecaruia, prin simpla mutare a unor jumperi de pe sursa.

Monitorul este lilliput 669gl de 7 inch. Cred ca dimensiunea ideala pentru bordul masinii este un monitor de 6,95 inch (insa nu se mai gasesc pe piata). Desi in centrafuse nu exista absolut nicio problema, daca vrei sa "mesteresti" prin windows, unde iconitele sunt mult mai mici, nu o poti face fara stylus-ul monitorului (mai ales cand vrei sa inchizi o pagina din coltul monitorului). Dar, cat timp nu pierd stylus-ul totul e ok. Smile
Monitorul arata cam asa:

Click image to enlarge


Desi monitorul este, ca toate lucrurile din ziua de azi, o chinezarie, imaginea se vede foarte bine, chiar si in lumina puternica (bineinteles ca atunci cand soarele bate fix in el e ceva mai greu sa distingi imaginea, insa asta mi se intampla si la smartphone, so....).
Monitorul este conectat la calculator printr-un cablu hdmi, care are si iesire usb. Deci ai intuit corect Alex. Touch-ul e pe usb.

Post #147729 5th Jul 2012 8:11 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Multzam frumos pentru info!
Inca ceva:
Unde l-ai instalat?
Cat de mare e sursa?
Cat dureaza bootarea, daca l-ai avut oprit mai mult de 2 ore (cold boot, ca sa spun asa)?

Post #147770 5th Jul 2012 3:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 05 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Cu multa placere. La cata informatie ai postat tu pe forumul asta, ma bucur sa fiu si eu macar o data in postura celui care-ti ofera anumite informatii si nu a celui care-ti cere, cum se intampla de obicei.
Calculatorul l-am pus provizoriu sub scaunul din dreapta. Spun provizoriu pentru ca inca nu l-am fixat (pur si simplu sta peste gura de ventilatie de sub scaun). Trebuie sa gasesc niste puncte de care sa-l fixez.

Dimensiunile sursei sunt 160mm X 45mm
este pozitionata in partea stanga in imaginea de mai jos

Click image to enlarge

Desi nu am stat sa ma uit la ceas, as aproxima timpul de pornire la vreo 20 de secunde. Booteaza destul de repede. Plus ca am modificat imaginea de start a windows-ului si de log-on, astfel incat sa para mai factory fit Whistle

Post #147771 5th Jul 2012 3:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black
Lumini de zi

Am postat in galerie o schema lumini de zi pe care am aplicat-o la mine,
dupa sugestiile lui Alex. Functioneaza independent de pozitia comutatorului de lumini.
Succes doritorilor.

Post #151768 21st Aug 2012 7:06 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Interesanta conexiunea cu becurile...
Avand in vedere ca faza lunga este alimentata printr-un releu si ca becurile sunt in paralel, e ingenioasa ideea cu a separa doar o masa si astfel obtii inserierea becurilor. Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

PS: De ce nu ai pus-o in corpul mesajului ca sa fie mai usor vazuta?

Post #151935 22nd Aug 2012 5:55 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Pentru a putea posta as avea nevoie de un pic de ajutor. Nu am mai postat foto direct in corpul mesajului.
Daca ai un pic de timp sa ma indrumi............ Embarassed

Post #152018 23rd Aug 2012 9:02 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Mergi in galeria ta (Gallery -> My Gallery, sau direct pe butonul "gallery" de sub orice mesaj al tau), dai click pe numele albumului (am vazut ca ai facut doar unul cu acelasi nume ca si user-ul, Bebel7), apoi click pe poza dorita si o sa vezi ca iti prezinta poza cu ceva explicatii sub ea.
Iei link-ul de la "BBCode Full Size" (cu tot cu acele taguri img si /img de la inceput si sfarsit) si ii dai Copy.
Apoi iti editezi mesajul (sau scrii unul nou) si ii dai Paste in corpul lui unde vrei sa fie pozitionata poza.
Salvezi si gata... Very Happy

PS: Pentru editarea mesajului o sa vezi ca doar la mesajele scrise de tine, sub mesaj ai cateva butoane, printre care si "edit".

PS2: Ai info despre cum se face asta si in sectiunea "Site Announcements & Feedback", topicul "Posting a Gallery Picture in the Forum".
Sau direct: http://www.freel2.com/forum/topic5.html

Post #152031 23rd Aug 2012 10:33 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black
Schema lumini de zi

Merci Alex.
Am pus-o din nou mai jos.

Click image to enlarge

Cateva precizari:
- releele k2 si k3 sant pentru PCB(montare pe cablaj) si sant REED(R=1000 OHMI),
pentru a consuma cat mai putin curent din circuitele de iluminat;nu stiam la ce valoare sant setate alarmele de curent de la Mosfeturile de pe faza scurta, eu avand xenoane;
- daca se doreste alta temporizare, se modifica valoarea condensatorului C1;
- masa am luat-o direct de pe baterie;
- ignition am luat de la bobina releului R7 din blocul de sigurante compartiment motor;
- +baterie am luat de pe baterie;
- faza lunga si faza scurta le-am luat dinainte de conectorul ce intra in corpul lampii stanga;
tot acolo am intrerupt si masa din interiorul lampii si am tras afara conductorul.
ATENTIE!!!: NU TREBUIE SA LIPSEASCA NICIDECUM FUZIBILII SI DIODELE DE PROTECTIE.
Succes doritorilor.
Aceasta schema este valabila nu numai pentru Freelander, ci si pt alte masini cu faruri similare.

Some specifications:
- Relays K2 and K3 is designed for PCB mounting and are REED relays (R = 1000 ohms)
to consume as little power lighting circuits, because i dont know what value of current settings are currently set alarms from the beam Mosfet transistors; my car its equiped with Xenon lamps;
- If you want another delay, change the value of capacitor C1;
- I took a ground directly from the battery;
- I took the ignition directly from coil of relay R7 locate in engine compartment fuses block;
- +12V I took directly from the battery;
- High beam and low beam i took before entering the lamp connector left;
still there I stopped and inside lamp ground and pulled out the wire.
WARNING!: You should not miss means fuses and diodes for protection.
Success.
This schematic drawing is valid not only for the Freelander, but also for other car witch is equiped with similar headlights.

Post #152072 23rd Aug 2012 4:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Re: Schema lumini de zi

bebel7 wrote:
nu stiam la ce valoare sant setate alarmele de curent de la Mosfeturile de pe faza scurta, eu avand xenoane;

Nu se foloseste analiza de curent in CJB-ul Freelanderului...
Deci, in caz de scurt sau consum de curent mai mare se arde siguranta comuna/generala pentru lumini, avand in vedere ca BTS-urile au, in general, curentul limitat/protectie interna la mai mult de 50 Amps.

Post #152094 23rd Aug 2012 7:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Merci. Scuze.
Mea culpa.
Eu nu m-am mai uitat in tabela de adevar din data sheetul de la BTS-uri.
Am vazut numai ca ii folosita iesirea de feedback curent.
Nu am vrut sa risc.

Post #152096 23rd Aug 2012 7:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nici o problema, nu am spus-o la modul pedant... Scuze daca a parut asa.
Am vrut doar sa impartasesc din ceea ce am vazut/studiat.

Daca te-ai luat dupa schema electrica a FL2, atunci daca studiezi bine, nici nu sunt corect conectate acele BTS-uri.
Conform datasheet-ului, sursa (power supply) se conecteaza pe pinul 3, nu pe 4 cum au conectat ei in schema. Cred ca pinii 3 si 4 sunt inversati in schema lor.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca intr-un CJB real, avem o multime de tipuri de BTS-uri, nu doar BTS443. Cred ca l-au trecut generic pe schema pe BTS443.
Mai avem BTS142, BTS6133, BTS3410, BTS5210, BTS5234 si VND920.
Am avut pe mana un CJB defect si l-am studiat si "disecat" in amanuntime... Very Happy


Last edited by alex_pescaru on 23rd Aug 2012 8:02 pm. Edited 1 time in total

Post #152100 23rd Aug 2012 7:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 4 of 13 <123 45 ... 111213>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site