Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Experiente, teste si aventuri cu Freelander 2
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Experiente, teste si aventuri cu Freelander 2

Un topic dedicat momentelor placute petrecute impreuna cu masinile noastre.

Iata cateva din testele pe care le-am facut eu:
Some of my tests with Freelander 2.

1. Situatie de "incrucisari de punti" - cand doua roti diagonale nu au aderenta.
Cross axle situation - two diagonally wheels loose traction.
Desi pare ceva simplu, nu este chiar asa, mai ales cand nu ai diferentiale blocabile (totul este controlat electronic) iar pornirea este de pe loc, la deal.
Even if it looks easy, it isn't. When you don't have locking differentials and all is electronically controlled, this is quite a challenge for the traction system. Not many systems can handle this as easy as FL2 can. Especially when you start from standing still, uphill.



2. Pietris si iarba, umede.
Wet gravel and grass.
Iarasi o situatie dificila, deoarece pietrisul impreuna cu iarba, ambele umede, si mai ales la deal, se comporta ca niste "bile", iar sistemul de tractiune trebuie sa faca fata la desele pierderi de aderenta, pe diferite roti, aleatoriu.
Again a difficult situation, when moving slowly or when starting from standing still, uphill, because the wet gravel and grass behave like small balls and the traction control must handle sudden and random grip losses on different wheels.

Post #71705 8th Jul 2010 10:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
oneamircea



Member Since: 14 Mar 2007
Location: nadlac , arad
Posts: 30

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Stornoway Grey

Am mai spus, am detinut doua Freelander 1 in trecut. Prima, achizitionata second hand din Germania, 3 ani, 120.000 km, a mers fara probleme si am tras de ea pe tot felul de trasee.
A doua, cumparata 0 km de la Contempo Brasov, am condus-o 5 ani. Dupa 40.000 km a cedat pompa de injectie ( 1500 euro cu montaj). Dupa 100.000 km a patinat ambreiajul. 400 euro. Am vazut pe forumul Freel2 ca o gramada de proprietari au probleme cu ambreiajul.
Am scris aceasta introducere pentru a ma motiva, pentru ca nu am avut curajul sa fac prea multe "acrobatii" cu masina desi sunt foarte tentat sa incerc.


Last edited by oneamircea on 16th Jul 2010 5:40 am. Edited 1 time in total

Post #72135 15th Jul 2010 7:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Intr-adevar, sunt ceva probleme cu unele ambreiaje si cred ca problemele sunt de la sistemul de autoreglare al ambreiajului.
Cred ca se contamineaza cu particule de ferodo si nu mai functioneaza autoreglarea.
Dar nu cred ca asta ar fi un motiv sa nu te bucuri de masina ta.
Parerea mea, dai bice si bucura-te de ea deoarece, pana la urma, numai cu amintirile frumoase ramanem.
Mai strangem din dinti ca sa strangem un ban si sa mai schimbam o piesa, dar la sfarsit putem spune: "Am facut-o si pe asta!" Laughing
Cati km ai cu FL2-ul?

Post #72146 15th Jul 2010 8:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
oneamircea



Member Since: 14 Mar 2007
Location: nadlac , arad
Posts: 30

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Stornoway Grey

Cu FL II am doar 60.000 km. Am o "firmulita" care detine alte masini si prefer sa conduc prin orasel Peugeot Partner 1.6 HDI (o masina foarte reusita), tocmai pentru a pastra LANDROVER-ul cat mai "fresh". In schimb, il folosesc in deplasarile "afara". Locuind la granita cu Ungaria, deplasarile mele sunt mai mult in afara tarii. Nu sunt un adept al vitezei dar am incercat masina pe autostrada in Germania(unde nu exista limita de viteza) si am ajuns la 188 km/h, viteza confirmata de aparatul GPS.

Post #72169 16th Jul 2010 5:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Inca ceva teste:

O urcare a unui deal, 30 grade inclinare (aproape 60%) cu doua opriri si porniri de pe loc.

A 30 degrees angle hill climb (almost 60% incline) with two stops and resumes in the middle...

O urcare a unui deal, 30 grade inclinare (aproape 60%), dintr-o bucata de data asta.

Another 30 degrees angle hill climb (almost 60% incline), continuous climb.

Acelasi deal, dar la coborare. Se poate vedea inclinarea in primele secunde, prin comparatie cu malul de pamant din stanga.

The same hill, but descent. In the first seconds, one can see the incline by comparison with the left land bank.

Post #98284 10th Apr 2011 4:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Pe Transalpina, o urcare de pe platoul Muntinu Mare pana pe varful Carbunele.

Post #114348 22nd Sep 2011 11:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
MihaiB



Member Since: 30 Jun 2011
Location: Bucuresti
Posts: 137

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Auto Zermatt Silver

Felicitari, Alex! Foarte misto privelistea de acolo!

Nu pare prea dificil din film, tie cum ti s-a parut din masina?

Tot din Transalpina, eu am mers cu FR2 pe un drum forestier care leaga Transalpina de Valea Oltului (DN7), ajungand la Sadu. Pe harta apare ca DJ106N, in realitate e un forestier. Din pacate nu am filme...

Post #114358 22nd Sep 2011 1:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

A fost OK, panta nu e prea mare. Problematic poate fi cand este umed pe jos.
As fi vrut sa merg si mai departe pe traseul de creasta pana pe Mohorul, sau cel putin pana unde se putea ajunge. Varful Mohorul este cel din dreapta, cum privesti la serpentine, cel mai inalt.
Dar am avut persoane in masina care au protestat si mi-am zis ca mai este timp... Very Happy

Post #114379 22nd Sep 2011 4:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Cand vezi asemenea plimbari prin natura si cee ce poate sa faca Freelander 2 este chiar frumos Very Happy
Totusi orice plimbare off-road trebuie sa se si termine candva Sad si dupa cateva astfel de plimbari te gandesti ce piese s-au mai uzat sau, in cazul nefericit, trebuie sa mai schimbi (cred ca multa lume isi pune aceasta intrebare inainte de a se aventura in off-road).
Este adevarat ca ramanem doar cu amintitrile frumoase pana la urma, dar parca te doare "portofelul" cand ai de facut reparatii, iar preturile acestora la astfel de masini nu sunt deloc mici.
Nu stiu ce sa zic... Intr-adevar tentatia e mare sa te aventurezi pe drumuri nebatute si daca totusi avem astfel de masini parca e pacat sa nu mai iesi si prin natura sa admiri peisaje deosebite...
Multumim pentru imaginile frumoase de pe Transalpina Very Happy

Post #114472 23rd Sep 2011 9:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black
pe munte...

Salutare.
Sus la partie la Rausor cu gume de vara.
Zapada mare.
http://www.flickr.com/photos/nelu_gorde/6737183681/
Era in 2009.

Post #128447 21st Jan 2012 7:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Pana la urma lr2 poate sa invarta toate rotile in acelasi timp?
Patinam azi intr-un morman de zapada in modul ggs cu dsc dezactivat si am vazut ca roata st spate nu se invartea...adica se invartea cu intermitenta, desi fata tragea/patina.

Post #215406 31st Jan 2014 4:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Pe scurt, da.
Pe lung...
Rotile din fata sunt cuplate direct la iesirea din cutie, iar cuplul ajunge la ele printr-un diferential deschis. De aceea, indiferent de situatie, ca la o masina cu tractiunea fata, se vor invarti.
Rotile din spate prin cutia de transfer care este conectata tot la iesierea din cutie si prin Haldex. Cu cat Haldex-ul e mai "energizat" cu atat mai mult cuplu se duce spre puntea spate. Care tot un diferential deschis are.
Acum, sistemul de tractiune, in functie de programul selectat si de diferentele de turatie dintre roti, incearca sa repartizeze cuplul pe roata/rotile cu mai multa aderenta, prin franarea (utilizand ABS) rotii care se invarte in gol. Asta e ceea ce ai vazut tu acolo.

Post #215411 31st Jan 2014 4:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Da se poate dormi in Freelander 2!

Aveam o banuiala ca nu e loc sa doarma doua persoane de-a lungul portbagajului,daca se rabateaza scaunele si spre surprinderea mea se poate! Very Happy
La rabatarea scaunului din spate si impingerea la maxim a celui din fata am ajuns la o lungime de ~1,85m suficenta pentru a putea sta intins!Singura problema ar fi cu ventilatia care la inchiderea usilor respectiv geamurilor nu prea sunt sanse sa intre ceva aer,doar daca se lasa hayonul putin deschis!
Bineinteles pentru ca locul sa fie mai moale merge o plapuma dedesupt si ceva perna pentru umplerea locului gol dintre scaune+una pentru dormit!

http://i.imgur.com/FrYnpC4.jpg

http://i.imgur.com/6o1rEr8.jpg

Pot spune ca incepe sa-mi placa tot mai mult masinuta,deoarece ma surpride de fiecare data cu cate ceva:placere la condus,silentiozitate,capacitate de trecere,design placut,putere la tractarea rulotei,consum mic,tot felul de dotari cu alte cuvinte este ce trebuie Smile

Post #301286 24th Jun 2016 8:04 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

O iesire frumoasa de toamna...

http://imgur.com/a/vmgnl

Post #310143 2nd Nov 2016 8:43 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

O urcare pe zapada impreuna cu rulota!

O alta urcare in panta cu 900kg dupa ea!

Un consum mediu de 10l dat de calculator si real 10,3l/100km cu rulota dupa ea!

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Este o masina din gama premium, cu o structura a caroseriei bine consolidata,oferind un plus de robustete si siguranta! Capabilitati offroad mai soft! Pot spune ca de fiecare data cand am dorit sa ajung intr-un loc mai greu accesibil,ma dus fara probleme!
Iti ofera confort, placere in a o conduce, libertate in alegerea traseelor si acel spirit de aventura!

http://www.automarket.ro/test-drive/land-r...-id/149766

Last edited by Drinovan Ovidiu on 28th May 2018 9:54 pm. Edited 15 times in total

Post #312957 10th Dec 2016 9:58 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site