Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Relantiul scade la luarea piciorului de pe acceleratie
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green
Relantiul scade la luarea piciorului de pe acceleratie

Ce am observat e ca la mersul prin oras cand i-au piciorul de pe acceleratie relantiul scade o peroada scurta de timp 3-4s la ~550-650rot/min de zici ca vrea sa se opreasca(nu tot timpul)si pe urma isi revine la normal 750rot/min!Probabil la vara cand merge si clima poate se si opreste!Oare care o fi cauza!?

Last edited by Drinovan Ovidiu on 9th Mar 2016 7:54 am. Edited 2 times in total

Post #292590 4th Mar 2016 10:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Salut.

Este un topic pe care s-a discutat aceasta problema - Suierat pe ralanti, variatii de turatie pe ralanti

Incearca sa verifici daca acel senzor este curat si vezi daca dupa verificarea/curatarea acestuia problemele dispar.

Post #292708 5th Mar 2016 11:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Buna Ionut,am citit eu pe undeva de un senzor ce trebuie sters,dar nu mai imi amintesc care e si pe unde il gasesc!Si aici e mai greu de gasit neavand funtia de search!Ms

Post #292722 6th Mar 2016 7:25 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Mesaj postat de Alex:
"Mersul neregulat si cu intreruperi e posibil de la senzorul de pozitie al arborelui cotit.
E destul de jos si de multe ori intra apa la conectorul lui si oxideaza.
E accesibil dupa ce dai jos roata dreapta fata si aparatoarea de plastic din interiorul aripii.
Unii il scot afara cu totul si-l curata si apoi il pun la loc, dupa ce curata si conectorul si pun ceva vaselina in conector ca sa preintampine intrarea apei."

Si o poza tot de la Alex:

Post #292726 6th Mar 2016 7:30 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Salut,

acelasi simptom il am si eu. Nu este vorba de un mers neregulat sau cu intreruperi.
La mine scaderea turatiei pana pe la 500 rot/min are loc cand sunt intrunite, cumulat, urmatoarele conditii:
-ma deplasez in oras si am oprit deja de 2-3 ori inainte la semafor/treceri de pietoni;
-masina este in franare, chiar inainte de oprire- dupa oprire turatia revine la 750 rot/min;
-masina este scoasa din viteza (nu am retinut daca face la fel si daca este in viteza dar cu ambreiajul apasat).

Senzorul de pozitie al arborelui cotit este curatat si repet, nu am intreruperi sau alte variatii de turatie la ralanti.
Este, cred, altceva.
Am mai cautat pe alte forumuri. Acelasi simptom si la Corsa, si la VW, dar nimeni nu a gasit cauza.

Post #293019 8th Mar 2016 4:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Da asa e si la mine!
Ma gandesc daca e probelma la acest senzor motorul va porni mai greu,deoarece are o informatie in minus despre pozitia arborelui!
Eu la prima masina VW Passat 93 de 2l benzina,am gasit ca piesa defecta senzorul(potentionetru rotativ) ce e pus la capatul clapetei de acceleratie care avea uzura! L-am schimbat si nu mai murea motorul mai ales cand era si clima pornita la luarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Post #293045 8th Mar 2016 6:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Daca lipseste informatia de la arbore, motorul nu mai porneste deloc. Nu, ceea ce semnaleaza Ovidiu, este altceva...

In ochii ECU-ului de motor, o masina in miscare si o masina pe loc sunt doua regimuri diferite de functionare.
In deplasare, turatia de relanti este crescuta un pic, cu pana la 100 ture, pentru "smoothness" la angajare/accelerare.
Problema poate aparea cand, la trecerea de la un regim in altul - mai ales de la miscare la oprit, cand se "taie" acele 100 ture in plus - din cauza diferitelor defecte (sau poate nu chiar defecte ci uzuri), regimul de functionare al motorului este afectat. Si pana "autoreglarea" de relanti intra in functiune, apare acea cadere de turatie.
As crede ca este mai intensa problema la o oprire mai rapida, decat atunci cand se reduce viteza foarte lent, asa-i?

Acum. ce inseamna o scadere de turatie la un motor diesel, unde nu exista clapeta de acceleratie pentru dozarea aerului si totul se regleaza din cantitatea de motorina injectata? O cantitate mai mica de motorina injectata.
Nu ne gandim la debit de aer sau presiune in admisie, deoarece la relanti acestea, in general, sunt ignorate, deoarece sunt spre limita inferioara.
Eu m-as gandi la depuneri pe duzele de la injectoare, probleme la valva de retur de pe rampa sau valva de volum de pe pompa de inalta.
Nu este de exclus nici senzorul de presiune de pe rampa de inalta.

Post #293048 8th Mar 2016 7:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

"As crede ca este mai intensa problema la o oprire mai rapida, decat atunci cand se reduce viteza foarte lent, asa-i?"

Nu. Este taman invers. Cand stau in Cand stau 2-3 ture la semafor se observa clar. Accelerez usor , merg 20m pe liber si cand incep sa franez lent. Cand franez mai din scurt nu scade turatia. In fine, bine ca nu se opreste. Nici diagnoza nu spune ca ar fi ceva in neregula.

Post #298312 8th May 2016 12:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Ar mai fi ceva de verificat.... Senzorul de temperatura a uleiului.
In general la diesel e prioritara informatia de temperatura a uleiului, fata de cea a apei, pentru dozarea cantitatii de motorina.
O diagnoza care citeste temperatura uleiului atunci cand face asa ar fi indicata.

Post #298317 8th May 2016 1:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Pai, lynx_lynx ,zice ca a facut o diagnoza a ECU-ului si nu ii apare nici o eroare,deci nu vede ca ar fi probleme cu sezorul de temperatura de la ulei!
Sa nu fie ceva legat de la admisia cu aer (clapeta,debitmetru)sau instalatia de vacum!?

Post #298481 11th May 2016 11:18 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Personal nu cred ca areul are vreo legatura. Cum spunea Alex mai sus, clapetele aici au alt rol. Am mai sesizat ca daca apas ambreiajul in momentul scaderii turatiei, turatia revine la normal. Asta ma duce cu gandul tot la vreun senzor. Dar am inceput sa ma obisnuiesc si nu ma mai deranjeaza. Cand va deveni un simptom permanent, poate ii vom da de capat.

Post #298490 11th May 2016 12:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Da,nu e chiar asa grav,merge mai ales ca face cand si cand!Cum isi face oprirea motorului dupa apasarea butonului de Stop?

Post #298528 11th May 2016 8:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Nici nu simti cand se opreste motorul.
Aseara am citit din nou erorile pentru ca data trecuta am facut o greseala la citire. Acum, intr-adevar, a iesit ceva legat de senzorul de nivel al uleiului - cod P252F-00 = Engine oil level sensor-circuit high / permanent; si P253F-00- Engine oil deteriorated/ permanent. Este adevarat, cu schimbul de ulei sunt cam la scadenta. Ramane sa fac o regenerare de filtru, sa schimb uleiul, si daca eroarea persista... ma uit si la senzor.

Post #298538 12th May 2016 9:44 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

A,intrebam asa,cum reuseste motorul sa fie oprit,dupa ce se apasa pe Stop Very Happy
Dupa codurile astea de erori ar fi senzorul de ulei defect sau intrerupt circuitul pana la el! Daca le stergi mai reapar?

Post #298548 12th May 2016 12:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Reapar dupa stergere. Clar ca ceva e in neregula acolo. Eroarea apare la cativa km de rulare, clar dupa ce se incalzeste motorul.

Post #298554 12th May 2016 1:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site