Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme la motor sau altceva ?
Post Reply  Down to end
Page 1 of 5 12345>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame
Probleme la motor sau altceva ?

Buna ziua,

De vreo doua saptamani am inceput sa am probleme cu functionarea motorului. Undeva intre 1000-2000 rpm apare o ezitare si apoi isi revine pentru cateva secunde dupa care apare din nou. La inceput simptomele apareau mai rar dar acum se intampla din ce in ce mai des. Apoi dupa cateva reprize de ezitari masina intra in limitare. Daca opresc motorul pentru cateva minute sau scot cheia din bord limitarea dispare. Ce este si mai ciudat este ca atunci cand este in limitare simptomele nu exista.

Cu diagnoza este o alta problema.

In urma cu vreo 2 luni am facut schimbul de ulei. Apoi am intrat cu diagnoza pe masina, si vrand sa resetez intervalul de service la ulei, SDD-ul a inceput sa faca update la softuri fara ca eu sa-i fi cerut si fara ca sa-l mai pot opri. A rumegat ceva timp si undeva pe la jumatatea operatiunii a dat o eroare, ceva legat de CCF si apoi s-a oprit. Presupun ca eroare a aparut pentru ca softul pe ECU era modificat. In fine, dupa toata intamplarea asta masina a pornit corect, singurul simptom ramas a fost o eroare legata de "Left and Right headlamp swiveling motor circuit" si cu un bec in bord care palpaie. Ce am mai observat dupa aceasta intamplare este ca am o tona de DTC untested pe care nu le mai pot sterge cu SDD-ul. Pana sa nu se intample evenimentul cu restarea de ulei puteam sa sterg toate DTC-urile, inclusiv cele untested.

Initial am avut softul modificat pe ECU motor dar am fost la reprezentanta sa-mi puna softul normal pentru a vedea erorile pe diagnoza, dar din pacate nu am erori active cand scanez in afara de cele de la lampi. Ca sa nu am erori la filtru de particule am pus un divizor rezistiv pe conectorul de la senzorul de presiune diferentiala. Ca o noutate, noul soft de ECU nu mai este fericit cu 0.54V, trebuie undeva pe la 0.6-0.7V. Am atasat lista de DTC-uri: https://www.freel2.com/gallery/albums/user...Events.pdf

Multumesc mult pentru orice sfat.

Cu stima,
Atlas

Post #233066 29th Aug 2014 11:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Tare ciudate erorile alea...
Parca fiecare modul in parte a fost folosit in afara retelei CAN si a fost deconectat din sistem.
Poate e vreo problema sau a fost o problema pe magistralele CAN, undeva, candva si s-au stocat acele erori.
Dar e ciudat ca spui ca nu se pot sterge... Erorile, daca totul e in regula, se pot sterge si raman sterse. Daca este vreo problema, atunci ele reapar la urmatorul ciclu de contact.

Si ar mai fi ceva... Poate CCF-ul tau nu mai este corect sau este sters.
Ar trebui o (re)incarcare a CCF-ului AS-BUILT si vazut din acel moment.

Post #233379 1st Sep 2014 9:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Multumesc Alex pentru raspunsuri.

Problema cu erorile cred ca este din cauza interfetei de diagnoza, o chinezarie care se numeste XVCI si care emuleaza un Mongoose. Din ce am mai citit pe net are mari probleme. Singurul lucru pe care pot sa-l fac cu ea este sa citesc erorile si sa reinitializez filtrul de particule.

Ce interfata se poate folosi pentru diagnoza si sa fie la un pret rezonabil ?

Post #233435 1st Sep 2014 8:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Acum depinde de cat e dispus fiecare sa dea...
Eu am cumparat o Mongoose de la rasarit de la astia.
Merge brici.

Post #233437 1st Sep 2014 8:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Ai incercat sa reprogramezi ECU motor cu ea de exemplu ? Poti vedea in timp real parametrii motorului, de exemplu presiunea in rampa, incarcare DPF, etc ?

Eu am cumparta de pe net un ECU second-hand si o sa incerc sa-l clonez pe al meu cu un programator BDM100. Am deja dump-ul la al meu in format ORI BdmToGo (criptat) de cand am dat jos filtrul. Apoi o sa-l citesc tot de pe clona cu un BDM100 dar acum necriptat ca sa pot vedea hartile dar si codul ...

Post #233444 1st Sep 2014 9:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Cu ea folosesti SDD-ul, programul de dealer. Daca SDD-ul stie ce vrei tu, atunci poti sa faci aia.
Da, poti reprograma ECU-ul motor, chiar il poti schimba pe cel pe care-l ai pe masina cu asta second.
E o procedura de imperechere a "noului" ECU de motor cu restul masinii si nu mai e nevoie atunci de clonare.
Si da, poti vedea real time o multime de parametrii, nu doar cei ai motorului.
Toate astea sunt implementate in SDD.
Dar SDD-ul stie sa interpreteze doar fisiere VBF. Ah.... si nu poate citi incarcatura din ECU. Doar sa scrie, din VBF.
Dar asta nu e o problema. Daca ai fisierul de scris, poate fi "incapsulat" in format VBF si scris in ECU.
Si baza de firmware-uri a SDD-ului contine si executabilul si hartile pentru ECU-ul motor.

Post #233452 1st Sep 2014 10:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am rezolvat problemele de la motor. Furtunul care intra in clapeta de aer era fisurat si pierdea presiune. Am schimbat tot tronsonul, de la intercooler pana la clapeta de aer, plus clapeta cu una noua. Ma gandesc sa inlocuiesc toata tubulatura de silicon cu una sport.

Am gasit aici kitul complet:
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php...uct_id=269
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php...uct_id=270

Am demontat vechea clapeta sa vad daca rotile dintate sant uzate si spre surprinderea mea toti dintii sant OK in afara de unul dintre ultimii dinti de la roata dintata care angreneaza clapeta, care era rupt, dar acesta nu afecteaza functionarea.

De asemenea am blocat si EGR-ul. Pot sa spun ca se simte o imbunatatire majora la functionarea motorului la turatii joase, este mult mai sprinten si mai elastic.

Mai raman de rezolvat problemele de soft.

Post #234073 7th Sep 2014 11:48 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Cateva noutati:

Alex, ai avut dreptate cand ai spus ca fisierul meu de DPF OFF era modificat de un soft automat. Este modificat ECUsafe2. Am obtinut un fisier identic cu cel pe care-l aveam dupa ce am trecut originalul prin ECUsafe2.

Am reusit sa extrag din fisierul BdmToGo criptat toate fisierele din ECU folosind WinOLS. EDC16CP39 are trei zone de memorie: una seriala, externa CPU, de 4KB unde apare si VIN-ul si cred ca si ceva legat de CCF, o memorie de 2MB externa CPU unde se afla hartile de motor si cred ca si ceva cod executabil si o memorie de 512KB interna CPU unde se afla codul executabil.

De asemenea am reusit sa citesc prin BDM memoriile din ECU pe care l-am cumparat. Ce este interesant este ca provine de pe o masina fara DPF, cutie automata, fara Terrain Response.

Ce am citit din memoria interna CPU este identic cu ce am eu. Diferenta apare intre hartile motor. Lipsesc hartile de Terrain Response dar si cele necesare regenerarii DPF. Exista si diferente intre hartile existente, presupun ca din cauza cutiei automate si lipsa DPF-ului.

Post #235025 17th Sep 2014 9:20 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Zona de 4KB este zona de imobilizator.

Post #235030 17th Sep 2014 12:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

O sa incerc sa fac un binar cu ECUsafe dar cu DTC-urile activate si sa-l incarc pe masina.

Ar fi interesant de comparat un binar de cutie manuala cu Terrain Response dar fara DPF. Sau un binar fara Terrain Response si cutie automata. Asa cred ca se pot izola doar hartile de DPF. Sau poate nu este nevoie si exista un switch undeva in cod care dezactiveaza total rutinele de DPF.

Post #235031 17th Sep 2014 1:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Poti gasi toate hartile originale (toate firmware-urile) in baza de date a SDD-ului.

Post #235038 17th Sep 2014 5:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am aruncat o privire aseara in SDD, momentan am versiunea 129, si am gasit cateva fisiere de 500K pentru EDC16CP39 dar nu stiu cum pot corela fisierele cu masina, daca sant pentru Freelander 2 sau Jaguar, cutie automata sau manuala, daca are sau nu Terrain Response, daca are sau nu DPF. Nu-mi este clar daca exista diferenta intre intre hartile pentru cutie automata sau manuala.

Am 11 fisiere 6G92-12K532-*.VBF, 2 fisiere 9G92-12K532-*.VBF (astea sant pentru Rusia si scrie in descriere ca sant nonDPF plus cold start issues) si 13 fisiere AG92-12K532-*.VBF.

Post #235089 18th Sep 2014 8:04 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Intr-adevar, corelarea e destul de dificila, dar e un punct de start.
Exista si niste fisiere sw_archive_.... unde vezi corespondentele hardware no. - software no. pentru fiecare ECU/echipare. Mai trebuie doar sa vezi, anumita echipare ce hardware no. are.
Oricum, e ca si cum ai avea toate hartile pentru toate masinile.
Cel pentru Rusia, 9G92-12K532-VWA.VBF, il am si eu pe masina. NonDPF, automata, 160/400.

Post #235090 18th Sep 2014 8:31 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Dar cum ramane cu restul zonelor de memorie, cei 500K sant doar o portiune din flash-ul de 2M. Eu am vazut diferente intre softuri si in afara celor 500K.

Ai schimbat doar cei 500K sau toata memoria din flash-ul extern ?

Post #235100 18th Sep 2014 10:10 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

De obicei sunt diferente mici intre hardware-urile 6G92 si 9G92. Ca atare partea de "EXE" difera un pic.
Hartile sunt doar acei 500K. Acei 500K, pentru 9G92, varianta mea, i-am scris prin OBD, folosind ISO15765, la fel ca si SDD.

Mai jos sunt info-urile ECU-ului meu:
BOSCH EDC16+/EDC16CP39-6.40, MPC564MZP56, RevB
ECU S/N [F18C]:  133506301774
ECU ASY1 [F111]: 6G91-12A650-AE
ECU ASY3 [F113]: 6G91-12A650-AE
ECU HWN [F191]: 6G91-12B684-EC
ECU BOOT [F180]: 6G91-14C558-AD
ECU SWN1 [F188]: 6G91-14C204-BE
ECU SWN2 [F120]: 6G91-14C569-AA
ECU DAT1 [F124]: 9G92-12K532-VWA

Post #235143 18th Sep 2014 4:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 5 12345>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site