Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Sfat achizitie
Post Reply  Down to end
Page 1 of 5 12345>
Print this entire topic · 
tiganusmc



Member Since: 15 Nov 2012
Location: Campina- ROmania
Posts: 3

Sfat achizitie

Salutare domnilor ,

Desi acum o saptamana eram hotarat sa-mi iau un Discovery 3 , acum , dupa ce am cercetat mai mult piata si mi-am dar seama ca nu voi reusi sub nici o forma sa strang cel putin 16 K EUR , m-am orientat la un Freelander 2 .
Acum am o Skoda Scout pe care nu cred ca voi lua mai mult de 11,5 K EUR asa ca a doua varianta este fezabila pt mine . Acestea fiind spuse , si dupa ce am citit despre F 2 , as vrea sa mai stiu daca are intr-adevar are probleme la viraje . Cineva imi spunea sa am mare grija ca nu este f stabil . Asa este ?Ce alte puncte slabe mai are ?
Orice sfat este bine venit .
Mentionez ca vreu varianta diesel ,2.2 , an cel putin 2007 .


Multumesc ,
Marius

Post #161115 15th Nov 2012 3:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Ca orice SUV sau 4x4, are centrul de greutate mai sus decat un turism normal. De aceea se va inclina mai mult in curbe, dar nu as merge pana acolo sa spun ca e instabila.
Mai mult, as spune ca cei de la LR au gasit un compromis ideal intre confortul pe strada si cel din off-road.
Si pe langa asta o multime de sisteme o vor ajuta sa stea "pe roti" in caz de pericol. Deci din punctul asta de vedere stai linistit. Doar daca nu esti obisnuit sa traiesti periculos si iei curbele cu viteza foarte mare.

Alte puncte slabe...
In general e o masina fiabila. Cei de la importator spun ca e de departe cea mai reusita din toate masinile Land Rover. Cele mai putine reintoarceri/intrari in service. E ca si cum ar fi fost o cu totul alta echipa cea care a proiectat-o...

Daca iei una din 2007/2008 si are multi km si daca nu are erori permanente stocate, atunci singura problema care ar mai putea aparea dupa 100-150k km ar putea fi o problema la axa cu came de la evacuare, la imbinarea cu pompa de inalta presiune. Se pare ca exista o sensibilitate acolo si axa se poate rupe.
Topicul aici: http://www.freel2.com/forum/topic10702.html
Dar totusi, din sutele de mii de masini vandute, cazuri cunoscute sunt doar cateva zeci, poate sute...

Am spus mai devreme daca nu are erori permanente stocate, deoarece ar mai fi o sensibilitate la Haldex, dar acela da semne in primi zeci de mii de km. Daca ai trecut de 50k km si nu au aparut probleme, nu cred ca or sa mai apara.

Cele manuale, in cazul exploatarilor intensive (mult off-road, tractari, etc) pot dezvolta probleme la ambreiaj. Se pare ca in cazul asta un kit de ambreiaj nu tine mai mult de 50k km. Dar la ce masina tine, daca tractezi cu ea?....

Ar mai fi ceva... Majoritatea lichidelor producatorul spune sa le schimbi la 240k km sau 10 ani. E prea mult dupa mine. Daca mergi pe principiul VW/Skoda/Audi si le schimbi pe la 60k km, nu cred sa strice. Deci daca iei una cu mai multi km, schimba toate zemurile ca sa stai linistit.

In rest, apa, paie si bataie...

Doua recomandari:
1. Citeste si toata aria Romanian de aici si vezi ce spune lumea despre masina si ce probleme a avut. (Stii ca de obicei pe forum-uri lumea se plange in general, rar vezi topicuri de lauda)
2. De ce nu mergi si faci un drive test? Mergi pana la cel mai apropiat dealer (cred ca la Bucuresti in cazul tau, dupa datele introduse la profil) si ia una la invartit prin oras si nu numai. Te programezi din timp ca sa nu ai surprize si o testezi. Nimic din ce-ti poate spune cineva nu se compara cu "first hand experience"... Si in felul asta vei stii sigur daca ti se potriveste sau nu. Dar iti spun sigur, vei ramane placut impresionat. Just my 2 cents...

Post #161167 15th Nov 2012 10:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
tiganusmc



Member Since: 15 Nov 2012
Location: Campina- ROmania
Posts: 3

Salut ,

Iti multumesc mult pentru sfaturi .
O sa citesc tot ce gasesc . Am gasit o masina mai aproape de mine (eu sunt din Campina ) , in Bucuresti , pe care o voi vedea saptamana viitoare . Binenteles ca voi testa si altele .Faptul ca este adusa de afara , oare , exista posibilitatea de a avea mai multe vicii ascunse , tinand cont de faptul ca nu poti verifica istoricul ? Poate sunt paranoic , dar n-am castigat banii la loto si m-am ars cu masina anterioara cumparata chiar de la un "prieten" .
De asemenea , ma voi programa la un test drive , in ideea de a face o comparatie intre o masina noua si una sh . Nu stiu daca este cel mai bun mod de a compara performantele dar tinand cont de faptul ca nu m=am mai urcat pana acum intr-un Freelander prefer sa nu ma imbat cu apa rece .

Inca o data iti multumesc pentru sfaturi

Numai bine ,
Marius

Post #161607 20th Nov 2012 1:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

tiganusmc wrote:
Faptul ca este adusa de afara , oare , exista posibilitatea de a avea mai multe vicii ascunse , tinand cont de faptul ca nu poti verifica istoricul ? Poate sunt paranoic , dar n-am castigat banii la loto si m-am ars cu masina anterioara cumparata chiar de la un "prieten".

E foarte corect si pragmatic modul tau de a aborda problema.

Daca mi-ai spune care sunt temerile tale, poate as incerca sa-ti spun parerea mea si, cine stie, poate sa le desfiintam/confirmam una cate una... Very Happy

Cat despre comparatia uneia noi cu una veche, daca compari acelasi tip de masina/motorizare/echipare, deoarece sunt motorizari diferite (152, 160, 190 CP) si echipari diferite (cu/fara Terrain Response), atunci faci o comparatie corecta si nu cred sa fie diferente mari.

Post #161609 20th Nov 2012 1:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
tiganusmc



Member Since: 15 Nov 2012
Location: Campina- ROmania
Posts: 3

In primul rand ma tem de masinile aduse de afara de samsari Smile .Consider ca au acea viclenie cinica , care te face sa te indoiesti de orice ti-ar spune despre istoric ,caracteristici ,etc . Acum concret , as vrea sa stiu la ce erori stocate trebuie sa fiu atent . Probabil ca aceste informatii le pot obtine si de la reprezentantul service-ului , nu ? De asemenea , din ce am mai auzit/citit , unele persoane sustin ca partea electronica este mai sensibila . Acum probabil ca acele masini au fost exploatate in regim off road .Daca imi permiti , o sa-ti dau un link de pe un site cu masini sa-mi spui parerea ta ref. la masina pe care as vrea s-o testez saptamana viitoare .

merci ,
Marius

Post #161619 20th Nov 2012 3:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nu trebuie sa-ti fie frica de o masina vanduta de samsari.

Sunt mai multe lucruri la care te poti uita.

Tabla: De obicei LR da 6 ani garantie pentru tabla si nu prea am vazut rugina pe masini. Daca a fost lovita se poate verifica cu un instrument de masurare a stratului de vopsea. Sau daca nu ai, te uiti atent pe la chedere, imbinari, etc. unde in general, daca vopsitorul se grabeste, nu prea izoleaza bine si apar semne (gazari, mici urme de vopsea unde nu ar trebui, etc). Daca nu sunt, inseamna ca nu au fost rectificari/reparatii sau daca au fost au fost facute cum trebuie si atunci nu merita sa-ti bati capul.

Suspensii: Te uiti la bucsi, pivoti, planetare, burdufe sa fie in buna stare. Orice mecanic priceput poate sa se uite. Mai mult, te poti duce la orice atelier/service/reprezentanta care e autorizata RAR sa dea ITP-ul si ei au rampa si echipamente de verificare tren de rulare. Si chiar si noxe si asa iti dai seama intr-o oarecare masura si de starea motorului. Doar verifica pentru ITP, nu?

Erori stocate: Mergi la o reprezentanta Land Rover. Ei pot sa-ti citeasca erorile stocate si sa-si dea cu parerea. S-ar putea sa fie cam scumpi, dar exista alternativa. In Bucuresti sunt majoritatea din Land Rover Owners Club Romania. Site-ul www.lroc.ro Ei pot sa te ajute si sunt unii care au scanner specific Land Rover.
Vezi ca in fiecare Joi au intalnire in Bucuresti. Mergi si vorbeste si cu ei. Uite citire din thread-ul lor:
Intalnirile LR Bucuresti se tin de acum incolo la ora 18.00 in fiecare joi la www.casaoprescu.ro

Partea electronica: Nu prea am auzit de probleme electronice (grave) la Freelander 2. Daca a aparut ceva, a fost mai mult ceva izolat decat ceva care sa apara in mod constant. Ai auzit de ceva anume? Eu personal nu am avut nici o problema pe partea electrica.

Post #161665 20th Nov 2012 8:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Denis_s



Member Since: 30 Nov 2012
Location: Bucuresti
Posts: 7

Romania 

Salutare tuturor,
Sunt nou pe forum si aspirant la cumpararea unui Freelander 2.
Am condus un Freelander 2 din 2007 vreo 500 de km si am ramas surprins cat de usor se manevreaza masina si cat de bine este inchegata.
Am doua saptamani de cautari in Romania, iar din ceea ce am citit, am vazut care sunt pontialele probleme la Freelander. Nu sunt foarte tehnic, dar inteleg ca o mare bataie de cap este filtrul de particule.
Daca nu e cu suparare, care este parerea vostra intre un Freelander cu filtru de particule si unul fara? Sa caut unul cu sau fara filtru?
A doua nelamurire este la motorizarea diesel: 150, 160, 170 CP. Pentru asta mai sap. Inca nu stiu care varianta este mai buna.
Sa aveti o zi foarte buna,
Denis Enjoy life

Post #162775 30th Nov 2012 4:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Parerea mea, unul fara DPF, dupa Martie 2008. Adica sa aiba in VIN ceva de genul SALFA2xBxxH1xxxxx, unde "x" poate fi orice. "B" = fara DPF, "1" = dupa nr. de serie 100000.
In felul asta scapi de majoritatea problemelor care au fost in "copilaria" masinii.

Cat despre motorizari, ele sunt asa: 152CP/400Nm, 160CP/400Nm, 150CP/420Nm, 190CP/420Nm. Diesel vorbind. Primele doua inainte de 2010/2011, ultimele dupa.
Cum cuplul este aproape la fel, din punct de vedere dinamic, nu prea o sa vezi multe diferente, poate doar la cel de 190 CP.
Toate sunt motoare bune. Cele fabricate inainte de Martie 2008 se pare ca, in timp, pot dezvolta o problema la axa cu came de la evacuare, care se poate rupe dupa aprox. 100-150k km la imbinarea cu pompa de inalta presiune. De aceea incearca ca ultimele 6 cifre din VIN sa fie peste 100000. De fapt dupa 092006, moment cand au schimbat design-ul la axa.

Post #162813 30th Nov 2012 10:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Denis_s



Member Since: 30 Nov 2012
Location: Bucuresti
Posts: 7

Romania 

Merci mult pentru info. Azi merg sa vad un Freelander in Bucuresti, varianta SE din 2007 cu 150cp, la 126.000km. Sper sa fie reali. Cat de curand sper sa imi pot completa profilul cu o masina Freelander
O zi foarte buna Enjoy life

Post #162839 1st Dec 2012 7:54 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Nu-ti fa griji apropo de Km. Sunt memorati in 6 locuri in modulele masinii. Cine ar vrea sa faca o magarie ar trebui sa stie sa-i modifice in toate cele 6 locuri, deoarece masina, la fiecare pornire, va lua in consideratie valoarea cea mai mare din cele 6.

Post #162840 1st Dec 2012 9:36 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Denis_s



Member Since: 30 Nov 2012
Location: Bucuresti
Posts: 7

Romania 

Multumesc pentru sfaturile privind achizitia. De azi sunt fericitul posesor al unui Freelander 2 din 2007, fara DPF Very Happy si cu 78.000 km. Este varianta S, manuala. Dupa ce fac ceva km cu ea, pot sa imi dau cu parerea. Oricum dupa un drum Constanta-Bucuresti sunt foarte incantat cum merge.
O seara foarte buna, Enjoy life

Post #163491 6th Dec 2012 7:31 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Felicitari pentru achizitie! Sa aveti grija unul de altul cat mai multi km.
Ai luat-o cumva din Constanta? Daca da, de ce nu ai dat un semn de viata, poate te puteam ajuta cu ceva...

Post #163494 6th Dec 2012 7:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Denis_s



Member Since: 30 Nov 2012
Location: Bucuresti
Posts: 7

Romania 

Din Constanta este luata. Nu am vrut sa abuzez. Multumesc pentru intentie si pentru urari. Cu prima ocazie cand ajung in Constanta va sun si poate reusim sa ne intalnim.
O seara foarte buna Enjoy life

Post #163516 6th Dec 2012 10:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Denis_s



Member Since: 30 Nov 2012
Location: Bucuresti
Posts: 7

Romania 

Salutare,
Dupa o saptamana de mers cu masina am schimbat stergatoarele, facut revizia si in rest doar motorina. Masina este geniala. Nu am ce sa-i reprosez. Enjoy life

Post #164176 12th Dec 2012 9:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Salutare, bine v-am gasit!
Intentionez sa-mi cumpar un fl2 sh in cateva luni, asa ca forumul imi este foarte util. Cu noua surpriza - timbrul de mediu - s-ar putea sa dureze ceva mai mult, insa pana atunci ma informez.
Eu imi doresc o masina cu cat mai putina electronica, insa se pare ca asa ceva in ziua de azi nu prea mai gasesti.
Din ce am citit pana acum, am inteles ca ar fi bine sa-mi iau dupa 03.2008, ca sa evit problema axului cu came.
Alte intrebari:
1. Diferentialul Haldex cat e de fiabil? Intreb asta pt ca de 7 ani conduc o masina cu diferential Torsen caruia in afara de consumul ceva mai mare nu am ce sa-i reprosez, adica nu s-a stricat niciodata si nu a necesitat nici o investitie.
2. Sistemul Terrain response e intr-adevar util sau e un moft? E un sistem "offroad for dummies" sau chiar face o diferenta? Un picior mai experimentat ar putea sa-l inlocuiasca? Cum am spus, incerc sa evit surplusul de electronica.
3. Cutia automata cum e la fl2? e in 5 sau 6 trepte? Am condus recent o masina cu DSG in 7 trepte si mi s-a parut de vis. Seamana cu asa ceva?

Cam asta imi vine in minte pana acum.
Multumesc anticipat pt. eventualele raspunsuri.

Post #169067 25th Jan 2013 8:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 5 12345>
All times are GMT + 1 Hour

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site