Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme dupa inlocuirea bujiilor
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green
Probleme dupa inlocuirea bujiilor

Hello,

aveam porniri in 2/3 cilindri la temperaturi scazute, asa ca m-am decis sa schimb bujiile incandescente.
Pentru a ajunge la ele, cei de la service au dat jos galeria de admisie... la care nu au mai gasit o clapeta din cele 4. Era trasa de vacuum, dar a putut fi scoasa intacta, neajungand in cilindru. Tija de actionare a clapetelor era si ea rupta, asa ca am dat jos si celelalte 3 clapete.
Am dus masina acasa, fara probleme. A doua zi a pornit pe ger perfect, ca la carte. Pe drum, s-a intamplat ceva... In treapta a 3-a , mergand constant cu 2300 rot/min am schimbat in treapta a 4-a. La schimbare am simtit ca motorul nu mai trage. Indiferent de treapta de viteze, se chinuia sa accelereze. Am mai avut simptomul asta la un Peugeot si cauza a fost un furtun sarit la intercooler. Am banuit ca este acelasi lucru si aici cu furtunul de la clapeta de comanda, dar nu. M-am intors la service, si la incercarea de pornire display-ul masinii a afisat Reduced Engine Performance. S-a pus tester-ul, s-au citit codurile de eroare si s-au sters. Sincer nu am vazut ce coduri de erori erau, fiind f.f. grabit, una era legata de admisia aerului. Am dat o tura de proba si totul a fost OK.
Astazi de dimineata am pornit, dar, surpriza, nu au mai pornit bujiile incandescente. Am apasat butonul START si a pornit instantaneu, fara temporizarea data de functionarea bujiilor incandescente. Drumul pana in Bucuresti, OK fara probleme de putere. Dupa un stop de 15 min, am repornit si surpriza... din nou Reduced Engine Performance. Ce s-o fi intamplat de s-a dat brusc peste cap? Sa ii fac o resoftare?

Post #287783 20th Jan 2016 3:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Cred ca e o coincidenta ca s-a intamplat acum dupa schimbarea bujiilor & stuff.
Cel mai bine ar fi sa mai citesti o data erorile sa vedem exact ce probleme sunt.

Timpul pt bujii e dependent de temperatura si este sesizabil doar sub 0 grade. Peste 0 grade este aproape inexistent.

Post #287794 20th Jan 2016 4:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Poate sa fie de la EGR daca s-a umblat la galeria de admisie.

Post #287795 20th Jan 2016 4:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Am citit din nou codurile:


P02E8 Diesel intake air flow position sensor - Circuit low;
Intermitent
P061B Internal control module torque calculation performance;
Permanent
P0131 O2 sensor circuit low voltage (bank 1 sensor 1);
Unknown
P2297 Oxygen sensor out of range during deceleration. Bank 1 - sensor 1;
Pending

Le-am sters si masina merge bine. Exact ca saptamana trecuta. In scurt timp astept sa reapara...

Post #288196 25th Jan 2016 9:14 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Am sters erorole si masina merge, de mai bine de o saptamana, fara nicio eroare. Se poate sa fie o coincidenta cu faptul ca de fiecare data am uitat sa comut de pe programul Grass-Gravel-Snow pe cel normal. Era gheata ca la nebuni, am comutat pe programul Grass-Gravel-Snow si am uitat sa readuc masina pe programul normal. E doar o observatia a contextului in care s-au produs erorile... Oricum se pare ca s-a rezolvat.

Legat de faptul ca bujiile incandescente nu au pornit, chit ca erau -20 grade celsius:
spusesem intr-o postare ca am montat un preincalzitor in circuitul mic al agentului de racire, iar montajul s-a facut pe turul caloriferului de habitaclu. Dar... returul duce in termostat, exact in capul senzorului de temperatura (ECT-ul). Antigelul fiind caldutz, senzorul citeste vreo 10-20 grade si in cest caz, nu mai este comandata pornirea bujiilor incandescente. Daca nu pornesc preincalzitorul, bujiile isi fac treaba corect.

Se pare ca m-am speriat degeaba. Freel 2 e o masina cu personalitate Very Happy

Post #289792 8th Feb 2016 4:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Nu cunosc asa bine managemetul de pornire a bujiilor incandescente,dar au fost si -3 grade si nu am vazut la prima pornire pe bord aparand vreodata martorul de la buji si apoi sa se stinga dupa un scurt timp,cand butonului de start e in modul de ignition, desi motorul porneste bine la rece!E normal?

Post #292592 4th Mar 2016 10:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4640

Softurile de pe masina ta (daca e din 2007) sunt cam vechi.... Asta daca nu au fost actualizate in service.
Au fost facute ceva optimizari si imbunatatiri de-a lungul timpului, cel putin pana in 2009.
Dar si asa, motorul porneste destul de OK pana pe la -5 grade chiar si fara bujii. Stiu pentru ca eu am 3/4 defecte.
Sub -5, devine o problema lipsa bujiilor....

Post #292796 6th Mar 2016 4:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Vezi cate ceva aici: https://www.freel2.com/gallery/albums/userpics/11383/glows.pdf

la -3 grade, nici la mine nu se aprinde martorul, dar bujiile pornesc. Trece curent prin circuitul lor de alimentare. Ele isi fac treaba si fara aprinderea martorului din bord pana la -5 grade.
Sub -5 grade se aprinde si martorul.

Post #292861 7th Mar 2016 10:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site